جشنواره ملی میراث فرهنگی فرصت بی‌نظیری برای معرفی سیستان و بلوچستان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری جشنواره ملی میراث فرهنگی به میزبانی زاهدان می‌تواند فرصت بی‌نظیری برای معرفی استان باشد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی مقدم گفت: این مسئله که سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متعددی است بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما ضرورت دارد تا برای معرفی استان کار جهادی و عزم ملی و همگانی انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: حجم و میزان اخبار مثبت و طبیعت چشم‌نواز و زیبایی‌های استان آنقدر متنوع و متعدد است که اگر رسانه‌ها به این مسئله با ظرافت و همت ورود کنند سایر اخبار حاشیه‌ای که بعضاً از این استان منتشر و بزرگنمایی می‌شود دیگر به چشم نمی‌آید.

او ادامه داد: اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی، رسانه ملی و خصوصاً بومیان منطقه نقش غیرقابل وصفی در بهتر دیده‌شدن سیستان وبلوچستان دارند که باید با جدیت دنبال شود و برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای در این استان را می‌توان به عنوان یک فرصت بی‌نظیر برای مردم استان قلمداد کرد.  

به گفته طهرانی‌مقدم، این جشنواره می‌تواند تمام نگاه‌های هنرمندان، صاحبان قلم و فکر و اندیشه و رسانه‌ها را برای مدت قابل توجهی به زیبایی و ظرفیت های سیستان وبلوچستان معطوف کند و قدری از عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه معرفی استان پهناور سیستان وبلوچستان را جبران کند.  

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما نیز با تمام امکانات و ظرفیت‌های انسانی و لجستیکی و فکری با مشارکت و همراهی خوبی که از سایر دستگاه‌ها شاهد هستیم پای کار برگزاری این جشنواره خواهیم بود که با خونگرمی و میزبانی فوق العاده‌ای که از مردم سیستان و بلوچستان سراغ داریم و شهره است نوید یک جشنواره‌ای  خاطره انگیز و به یادماندنی را خواهیم داد.

او تاکید کرد: نمایندگان وزارت‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به منظور ارزیابی تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری این استان سفر دو روزه‌ای به زاهدان داشتند و تمامی موارد را مورد بررسی قرار دادند که امیدواریم در نهایت میزبانی دوره آتی جشنواره ملی چند رسانه‌ای به مردم مهمان‌نواز سیستان و بلوچستان واگذار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102501437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha