روشنگری و توسعه پایدار، دستاورد چهارمین نشست تخصصی معاونان میراث‌فرهنگی کشور

امروزه جایگاه و چشم‌انداز میراث‌فرهنگی بیش از پیش بر همگان ملموس و مشهود است.

نصرالله ابراهیمی، معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر در یادداشتی نوشت: افزایش سواد میراثی جامعه، نقش و ماموریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را دوچندان کرده و باید در آینده نزدیک به شعار کلیدی صنعت گردشگری به جای نفت جامه عمل پوشاند.

چهارمین همایش معاونین میراث‌فرهنگی همراه بود با برنامه‌ریزی هدفمند و بررسی نظام مسائل این حوزه و روشنگری برنامه‌های فرابخشی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای تاثیرگذار در این حوزه فرهنگی، که به مباحث و موضوعات مختلف در زمینه‌های فرهنگی، سیاست‌گذاری، ساختاری و تشکیلاتی پرداخته شد. 

جایگاه میراث‌فرهنگی در جامعه امروزه بسیار ارزشمند است و با توجه به سیاست‌گذاری انجام گرفته در وزارت‌خانه و تبیین این حوزه تاثیرگذار، میراث‌فرهنگی دیگر ترمز توسعه نیست، بلکه جایگاه هویتی آن و حفاظت و احیا مواریث‌فرهنگی، همگام و هم‌دوش با توسعه، نقش پایدار و محرکی داشته و این مهم بخوبی توسط مقام عالی وزارت جناب آقای مهندس ضرغامی و دکتر دارابی قائم مقام و معاون میراث‌فرهنگی کشور و دیگر مسؤلین وزارت متبوع تبیین شده است.

 در این همایش که با محوریت روشنگری نظام مسائل حوزه میراث‌فرهنگی پیش رفت، موجب همفکری‌، هم‌افزایی، آسیب‌شناسی، چالش‌ها و راهکارهای مناسب برای رفع آنها در بین معاونین میراث‌فرهنگی کشور شد و ادامه این روند موجب توسعه پایدار میراث‌فرهنگی در سراسر کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102501448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha