اعطای تسهیلات به آثار تاریخی ثبت‌شده دارای مالکیت خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از اعطای تسهیلات به آثار ثبت‌شده دارای مالکیت خصوصی در قالب طرح کمک‌های فنی و اعتباری به بخش غیردولتی حوزه میراث‌فرهنگی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور گفت: در قالب طرح کمک‌های فنی و اعتباری به بخش غیردولتی حوزه میراث‌فرهنگی، به آثار تاریخی ثبت‌شده که مالکیت خصوصی دارند تسهیلات اعطا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این تسهیلات به‌منظور حمایت از مالکین بناهای تاریخی و باهدف حفظ و احیای مواریث فرهنگی، مالکین خصوصی آثار ثبت‌شده و یا واجد ارزش تاریخی می‌توانند از تسهیلات اعطایی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال استفاده کنند.

او تاکید کرد: بر اساس شرایط موجود برای این تسهیلات، بنای تاریخی باید مالکیت خصوصی داشته باشد و مالک کارمند دولت نباشد، بنای تاریخی الزاماً دارای کاربری باشد و بناهای تاریخی ثبتی واقع در روستاها در اولویت خواهند بود.

طالبی‌پور ادامه داد: در این مورد بناهایی که تاکنون از وزارت میراث‌فرهنگی تسهیلات دریافت نکرده‌اند در اولویت خواهند بود و بانک عامل، طرح توجیه فنی و اقتصادی، اعتبار و توان متقاضی را بررسی خواهد کرد و بهره بانکی تسهیلات متعاقباً اعلام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ با ارائه مدارک خود شامل تصاویر وضعیت موجود بنا، کپی شناسنامه و کارت ملی مالک، کپی سند مالکیت و طرح مرمت و احیا پروژه درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات به اداره کل میراث‌فرهنگی استان ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102501451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha