کمیته راهبردی گردشگری سلامت در مازندران تشکیل شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از تشکیل کمیته راهبردی گردشگری سلامت در مازندران خبر داد

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ در جلسه هم‌اندیشی بین دفاتر خدماتی مسافرتی و بیمارستان‌های استان در خصوص گردشگری سلامت با اشاره به اینکه گردشگری سلامت در استان مغفول مانده که باید ریشه‌یابی شود، گفت: اولویت امسال ما هدفمند کردن گردشگری سلامت در استان برای رسیدن به مقاصد گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای گردشگری سلامت با توجه به تاکیدات وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استانداری مازندران، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران با توجه به ظرفیت‌های استان پس از نظرسنجی‌های صورت گرفته این استان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.

ایزدی ادامه داد: برای برگزاری گردشگری سلامت باید تمام آسیب‌ها احصا شود.

او به برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بهمن ماه در تهران اشاره کرد و از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بابل و بیمارستان‌های مازندران خواست در این نمایشگاه حضور پررنگ داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطرنشان کرد: باید ارتباط بین دفاتر خدمات مسافرتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، بابل، مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بیشتر شود تا طرفین بتوانند از فعالیت و ظرفیت‌های همدیگر بهره مند شوند.

ایزدی با اشاره به نبود زیرساخت‌های گردشگری در استان، افزود: آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.

مهدی اسحاقی در خصوص گردشگری سلامت، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در استان وجود دارد در زمینه گردشگری سلامت اتفاقات خوبی در استان صورت نگرفته است.

معاون گردشگری مازندران از تشکیل کمیته راهبردی گردشگری سلامت در مازندران و انتخاب اعضا خبر داد و افزود: از دفاتر خدمات مسافرتی، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی یک نماینده عضو این کمیته می‌شوند.

اسحاقی تصریح کرد: از ۱۹۸ دفتر خدمات مسافرتی فعال در استان ۱۲ دفتر مجوز گردشگری سلامت دریافت کردند و مجوز شش دفتر نیز در دست اقدام است.

او ادامه داد: ۱۰ بیمارستان دارای مجوز lPD هستند و در زمینه گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha