رعایت عفاف و حجاب در تمامی مراکز تاریخی و گردشگری ایلام الزامی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از الزام بودن رعایت دستورالعمل‌های حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و ستاد اجرایی خدمات سفر، در تمامی مراکز تاریخی و گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن نوروز و ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان نشستی با حضور فرزین زرگوش معاون توسعه مدیریت و منابع‌ انسانی، علی‌زمان فولادی سرپرست حراست و مدیران موزه‌های استان و دیگر مسئولان اداره‌کل در راستای رعایت موازین اخلاقی و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب در تمامی مراکز تاریخی و گردشگری برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام رعایت موازین شرعی و اسلامی در تمامی مراکز تاریخی و تأسیسات گردشگری استان اعم از موزه‌ها، هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، بوم‌گردی‌ها و ...  تحت نظر این اداره‌کل، الزامی است.

شریفی گفت: رعایت اصول و موازین مشتری‌مداری و رفع نواقص در ارائه خدمات مطلوب به آنان و بالا بردن سطح رضایت مسافران و گردشگران در مراکز تاریخی و تأسیسات گردشگری از مهم‌ترین مسائلی است که انتظار می‌رود به طور جدی مورد توجه مدیران مؤسسات قرار گیرد.

او تصریح کرد: تدوین منشور اخلاقی عفاف و حجاب و ابلاغ به واحدهای زیر پوشش، به کارگیری ابزار تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در راستای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب، دقت نظر در به‌کارگیری نیروهای متعهد، مسئولیت‌پذیر و قائل به شئونات عرفی، مذهبی و شرعی، ایجاد محیطی امن منطبق با اصول و موازین شرعی، اخلاقی و اعتقادی و تشویق میهمانان و مراجعان و همچنین کارکنان واحدها به رعایت اصول اخلاقی و اسلامی از مواردی است که باید مدیران مراکز تحت نظر این اداره‌کل ابلاغ شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام به ریشه دار بودن حجاب و عفاف در فرهنگ و تاریخ کشور و استان اشاره کرد و گفت: حجاب تنها در پوشش نیست بلکه در رفتار هم باید نمایان شود و انتظار این است که در بحث عفاف و حجاب خانواده بزرگ گردشگری به بهترین نحو ورود کند و با ظرفیت اشتغال‌زایی که در این حوزه دارد به یک مدل و الگوی مناسب برای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب تبدیل شود.

او با بیان اینکه حجاب از اصول اولیه اعتقادی ما است، خاطرنشان کرد: همانطوری که ما نسبت به انجام فرائضی مانند نماز و روزه اهتمام می ورزیم لازم است که به رعایت حجاب و عفاف نیز همت داشته باشیم.

شریفی افزود: رعایت حجاب سبب می شود که انسان از آسیب اجتماعی در امان باشد و از مدیران موزه‌ها و مراکز تاریخی و همچنین مدیران تأسیسات گردشگری انتظار می‌رود به موضوع رعایت عفاف و حجاب ورود کرده چرا که رعایت اصل حجاب در یک جامعه سلامت جامعه و خانواده و افراد و سلامت محیط کار را در پی دارد.

او افزود: ما باید در رعایت حجاب و عفاف حساسیت داشته باشیم چرا که اگر اصل حجاب را از جایگاهی که اسلام برای آن تعیین کرده است ببینیم طبیعتا مشکلی در جامعه نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha