دستگیری ۴ حفار غیر مجاز در شهرستان چالوس

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری چهار حفار غیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در شهرستان چالوس، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمد رضا کردان پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ضمن بیان خبر فوق، تشریح کرد: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌ حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان چالوس و در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیر مجاز توسط افراد ناشناس در حوزه استحفاظی حیاط وحش منطقه کندوان، بلافاصله ماموران یگان حفاظت با هماهنگی و دستور قضایی به همراه عوامل انتظامی و ماموران یگان حفاظت محیط زیست به آدرس اعلام شده اعزام شدند و پس از بررسی، صحت و سقم خبر، در یک عملیات غافلگیرانه توانستند یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در این‌ رابطه چهار نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

کردان عنوان کرد: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102801706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha