اجرای بیش از ۱۸ هزار بازدید نظارتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی از آثار تاریخی استان گلستان

فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اجرای بیش از ۱۸ هزار بازدید نظارتی از آثار تاریخی، اماکن فرهنگی، تپه و محوطه‌های باستانی سطح استان توسط نیروهای این یگان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سرهنگ سید فرامرز میر امروز پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از آثار فرهنگی-تاریخی شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان، گفت: با توجه به پراکندگی آثار و اماکن تاریخی در استان گلستان و لزوم حفاظت و صیانت هر چه‌بهتر از این مواریث، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مستمر از مکان‌های تاریخی بازدید و با متخلفانی که به‌صورت پایشی و گزارش مردمی شناسایی‌شده‌اند، از طریق مراجع قانونی برخورد می‌کند.

فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان به میزان بازدیدهای انجام‌شده از ابنیه و اماکن تاریخی فرهنگی استان در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۱۸ هزار مورد بازدید از آثار، ابنیه، حرایم تاریخی و پایگاه‌های مستقر در شهرستان‌های استان توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی انجام‌ شده است.

او بیان کرد: علاوه بر بازدید از آثار تاریخی، اماکن فرهنگی، تپه و محوطه‌های باستانی سطح استان، نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بیش از ۱۰۰ مورد گشت شبانه به‌منظور متلاشی کردن باندهای قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی را در سال جاری اجرایی کردند.

سرهنگ میر بابیان این‌که نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی علی‌رغم همه محدودیت‌ها و کمبودها، تمام توان خود را برای حراست و حفاظت از آثار تاریخی به‌عنوان پشتوانه‌های فرهنگی استان به کار می‌گیرد، تصریح کرد: حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی سراسر استان به‌صورت گشت‌های نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در ساعت اداری و غیر اداری و به‌ضرورت گشت‌های شبانه اجرایی می‌شود اما قطعاً تعداد و پراکندگی آثار تاریخی شناسایی‌شده در سطح استان و لزوم حفظ و حراست از میراث نیاکان، نیازمند مشارکت مردمی است و بدون حضور آن‌ها این امر میسر نخواهد بود.

او در پایان گفت: از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با سامانه ۰۹۶۶۲ و یا شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102801749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha