لزوم خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران در کردستان/ نرخنامه تأسیسات گردشگری به صورت الکترونیکی صادر می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بر لزوم آماده‌سازی مراکز اقامتی، پذیرایی و تأسیسات گردشگری برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران برای نوروز ١٤٠٣ در استان تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان آرمان وطن‌دوست روز شنبه ۳۰ دی‌ماه ١٤٠٢ در نشستی که با حضور نمایندگان مراکر اقامتی استان در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه نرخنامه هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی و پذیرایی گردشگری همواره به روش سنتی و به صورت دستی صادر می‌شد، گفت: با وجود اینکه امکان نظارت بر نرخنامه‌ها میسر بود، اما دسترسی آنلاین به داده‌ها و امکان تحلیل آمار و اطلاعات مربوط به نرخ‌گذاری وجود نداشت.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار کرد: بر این اساس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به طراحی و پیاده‌سازی فرآیند صدور نرخنامه الکترونیکی در بستر سامانه جانا (سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات گردشگری) اقدام نمود و از این پس نرخنامه تأسیسات گردشگری به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

او با اشاره به اینکه این اقدام با هدف ارتقای خدمات کمی و کیفی تاسیسات گردشگری درحال اجرا است، افزود: افزایش نرخ با توجه به خدمات ارائه شده افزایش پیدا می‌کند.

وطن‌دوست با بیان اینکه بیشتر تاسیسات گردشگری استان با همکاری بخش خصوصی استانداردسازی شده است، عنوان کرد: استانداردسازی منجر به درجه‌بندی واحدهای گردشگری و دریافت نرخ‌نامه مصوب می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان یاداور شد: تاسیساتی که توانسته‌اند این فرآیند را طی کنند، برای تعیین نرخ‌گذاری جدید از مدیران مراکز پیشنهاد می‌گیریم و پس از بررسی آن در کمیسیونی که با حضور نمایندگان حوزه گردشگری و  تشکل مربوطه است، یک نرخ منطقی را در نظر می‌گیریم.

او با اشاره به تداوم طرح بازدید از تأسیسات گردشگری کردستان گفت: در بازدیدهای به‌عمل آمده توسط بازرسان و کارشناسان این اداره‌کل، فعالیت‌های مرتبط با ارائه خدمات مطلوب به گردشگران مانند نصب نرخ‌های مصوب، ارائه خدمات، دارا بودن مجوزهای لازم، کنترل قراردادها، بررسی تعهدات تورهای مسافرتی، مدیریت نیروی انسانی، کیفیت و کمیت خدمات، بهداشت و امکانات موجود در تاسیسات و مراکز گردشگری، نظافت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی سطح استان در حال سنجش و بررسی است.

وطن‌دوست بیان کرد: امید است با همکاری فعالان بخش خصوصی نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در راستای خدمات‌رسانی مطلوب و در شان مهمانان و مسافران ورودی به استان فعالیت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402103001797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha