واکنش قلعه نویی به بازی برابر هنگ کنگ: می‌خواستم سکته کنم!

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از مهاجمان ایران به دلیل از دست دادن موقعیت‌های گلزنی برابر هنگ‌کنگ انتقاد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال، شامگاه جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲،  پس از پیروزی برابر هنگ‌کنگ در نشست خبری درباره این دیدار گفت: سه امتیاز بازی را به دست آوردیم. بازی خوبی را انجام دادیم ولی این همه موقعیت خراب کردن، مربی را به سکته می‌اندازد. ما امروز خیلی موقعیت خراب کردیم و در ۱۰ دقیقه آخر امکان داشت تنبیه شویم.

او اظهار کرد: همین که ۳ امتیاز بازی را گرفتیم و صعود کردیم خوشحال هستیم. به تیم هنگ‌کنگ هم تبریک می‌گویم. فوتبال قشنگی بازی کردند و به دنبال پیروزی بودند ولی ما باتجربه‌تر و حرفه‌ای‌تر بودیم و توانستیم سه امتیاز را بگیریم. گل خالی و شش‌قدم را نزدیم و این ایراد کار است.

قلعه‌نویی افزود: خوشحالیم که بعد از چند وقت کلین‌شیت کردیم و گل نخوردیم و این مسئله با توجه به ارائه بازی هجومی قابل توجه است. البته شانس آوردیم و در یکی دو صحنه می‌توانستیم گل بخوریم. از موقعیت خراب کردن بازیکنان ناراحت هستم.

او درباره اینکه با توجه به شکست ژاپن، تیم ملی در مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی با ژاپن با کره‌جنوبی روبه‌رو خواهد شد، تصریح کرد: طبیعتا مربیان یک سری معادلات برای خودشات ترسیم می‌کنند. به هر حال در یک مرحله به یکی از این دو تیم برخورد می‌کنیم. ما به دنبال این هستیم که با انجام یک بازی با کیفیت به مراحل بالاتر برویم. به تیمی که مرحله بعد برخورد می‌کنیم فکر می‌کنیم اما بیشتر به قدرت تاکتیکی تیم خودمان باید تکیه کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه درباره اینکه بازیکنان تیم ملی در نیمه دوم اشتباهات زیادی داشتند، گفت: قبول دارم، یکی از مشکلات بازیکنان ایرانی این است که کیفیتی که باید در هر بازی داشته باشند را ندارند. چندین سال است که من به عنوان مربی با این مسئله مشکل دارم. در کشورهای دیگر، یک بازیکن یک کیفیت ۸۰ درصد دارد و در بازی بعدی ۷۰درصد توانایی‌هایش را نشان می‌دهد و تفاوت زیادی بین دو بازی او نیست.

او افزود: نمی‌دانم اشتباهات بازیکنان به خاطر شکست ژاپن بود یا دست‌کم گرفتن هنگ‌کنگ اما اینکه دوندگی داشتند و موقعیت ایجاد کردند، نشان می‌دهد تیم از نظر تاکتیکی به بلوغ خودش رسیده است. اگر موقعیت‌های ما تبدیل به گل می‌شد الان نتیجه ۴ یا ۵ بر صفر بود و اینطور سوال مطرح نمی‌شد.

قلعه‌نویی اضافه کرد: منِ مربی از تیمی که ایجاد موقعیت می‌کند و در ساختار دفاعی از بازی قبلی بهتر است، راضی‌ام اما اینکه موقعیت‌های‌مان تبدیل به گل نشد، یک مشکل است و باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و به هر بازی به چشم فینال نگاه کنیم.

او درباره فشار هنگ‌کنگ در جریان بازی پس از دریافت گل روی دروازه ایران، اضافه کرد: نتیجه یک بر صفر، نتیجه مطمئنی نیست و به ساختار دفاعی ما به دلیل عدم تمرکز فشار آمد و چند کرنر به تیم هنگ‌کنگ دادیم البته همواره بازیکنان ما ضربه اول را زدند. به جز صحنه‌ای که روزبه چشمی یک توپ را لو داد، موقعیت دیگری به هنگ‌کنگ ندادیم. با این حال این را قبول دارم که باید با بازبینی فیلم مسابقه، اشتباهات بچه‌گانه‌مان را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402103001801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha