سفر رادیویی به استان « فرهنگ و شعر» آغاز شد

برنامه «هفته‌های ایرانی» در شانزدهمین سفر استانی خود راهی استان «فارس» می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا، استان فارس‌ در جنوب ایران واقع شده است و چهارمین استان بزرگ کشور است.

مرکز استان فارس کلانشهر شیراز است که بر طبق برآورد، پرجمعیت‌ترین شهر این استان و پنجمین شهر پرجمعیت کشور محسوب می‌شود. پس از شیراز، شهرهای مرودشت، جهرم و فسا به ترتیب پرجمعیت‌ترین شهرهای این استان هستند.

اقوام مختلفی نیز در این استان زندگی می‌کنند؛ از جمله لرها، اچمی‌ها، قشقایی‌ها، کُردها و عرب‌های خمسه که هر یک به زبان‌ها و گویش‌های مختلفی مانند فارسی، لری، کُردی، اچمی، قشقایی و عربی سخن می‌گویند.

استان فارس‌جاذبه‌های گردشگری زیاد و متنوعی اعم از باغ‌ها، کاخ‌ها، جنگل‌ها و دریاچه‌های زیبا دارد که بسیاری از این جاذبه‌های گردشگری در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است برخی از مکان های دیدنی عبارتند از: «باغ ارم شیراز، مسجد نصیر الملک، حافظیه، سعدیه و  تخت جمشید و...»

در ادامه طرح هفته‌های فرهنگی رادیو ایران، این هفته از 30 دی تا 6 بهمن  یک هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان «فارس» باشید و با مفاخر فرهنگی، جاذبه های دیدنی، فرهنگ و آداب و رسوم و غذاهای محلی وموسیقی های سنتی این استان بیشترآشنا شوید.

برنامه‌های مختلف رادیو ایران مثل «سلام صبح بخیر، نمودار، باغ هنر، ایرانشهر و ورزش ایران و زیر آسمان ایران و ...» در بخش های مختلف از استان «فارس» خواهند گفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402103001882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha