نمایشگاه «شکوه ایران باستان»، غوغایی بی نظیر در پکن به پا کرد/ مطالبه ما استمرار برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها و مراودات فرهنگی با سایر کشورهاست

دشتی اردکانی با بیان این که نمایشگاه شکوه ایران باستان در کاخ موزه پکن، غوغایی در جامعه محلی چین به پا کرد، گفت: مطالبه‌ فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دولت استمرار برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها و مراودات فرهنگی با سایر کشورها است.

محمدرضا دشتی اردکانی، رییس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار میراث آریا با اشاره به برگزاری نمایشگاه شکوه ایران باستان در کاخ موزه پکن، گفت: در این نمایشگاه تمدن و فرهنگ ایران با صدای بلند و دلنواز در قالب آثار منقول در معرض دید مردم چین قرار گرفت.

او همچنین با اشاره به مفهوم شکوه ایران در هنگام تهیه و تدوین پرونده پروژه برند ملی گردشگری ایران، افزود: شکوه کلید واژه‌ای بود که در جوامع آماری مختلف به عنوان معرف ایران شناخته می‌شد و سبب شد ایران باشکوه به عنوان شعار این سیمرغ شناخته شود.

دشتی اردکانی با بیان این که این نمایشگاه غوغایی در جامعه محلی چین به پا کرد، ادامه داد: بدون تردید هیچ مؤلفه‌ای به اندازه فرهنگ نمی‌تواند ایران و ایرانی را در جامعه جهانی معرفی کند، چرا که هیچ کشوری در سراسر کره خاکی توانایی قد علم کردن در مقابل ۷ هزار سال فرهنگ و تمدن ایران را ندارد.

رییس فراکسیون گردشگری با تاکید بر این که استقبال کم‌نظیر از این نمایشگاه، عجیب جلوه می‌کند، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه وزین در دولت سیزدهم اقدام ارزشمندی بود که با همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محقق شد و شایسته تقدیر و تشکر است.

این نماینده مجلس در پایان با بیان این که مطالبه‌ فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دولت استمرار برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها و مراودات فرهنگی در سایر کشورها است، افزود: تداوم برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند ضمن معرفی نقش ایران در ساخت فرهنگی جامعه جهانی، حکمرانی در تمام وجوه خود آغشته به موضوع فرهنگ نیز شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110100014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha