تورهای گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه سامان‌دهی می‌شود

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه تورهای گردشگری غیر مجاز سامان‌دهی می‌شوند از شناسایی ۳۰۰ تور گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری، روز شنبه اول بهمن‌ماه در نشست با تورگردانان و راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه، اظهار کرد: راهنمایان پیشرانان گردشگری استان و می‌توانند با معرفی درست و مطلوب استان شرایطی را فراهم کنند که گردشگران در سفرهای بعدی نیز کرمانشاه را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۱۳۰ تورگردان و راهنمای گردشگری کارت‌دار در سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: فعالیت تورهای غیرمجاز یکی از این مشکلاتی است که برای راهنمایان و تورگردانان مجاز استان تهدید هستند.

او با تاکید بر اینکه برای حمایت از فعالان این حوزه به دنبال سامان‌دهی تورهای گردشگری غیر مجاز هستیم، گفت: امسال نزدیک به ۳۰۰ تور غیرمجاز را به ویژه  در ایام شب یلدا شناسایی کردیم.

امیری تاکید کرد: رویکرد ما در برخورد با تورهای غیرمجاز سامان‌دهی آنها است، به گونه‌ای که بتوانیم آنها را دعوت کنیم که در چارچوب قانون فعالیت داشته باشند.

او با بیان اینکه فعالیت تورگردانان و راهنمایان گردشگری به تحرک در گردشگری استان کمک می‌کند، افزود: زمانی که یک رویداد گردشگری برگزار می‌شود، تورگردان و راهنمایان گردشگری تورهای مختلفی را به استان می‌آورند و زمینه معرفی استان را فراهم می‌کنند.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: طبق برآوردهای انجام شده هر رویداد یا اتفاق گردشگری زمینه ایجاد ۲۶ شغل را فراهم می‌کند، بنابر این گردشگری این توان را دارد که نقش مهمی در اشتغال استان ایجاد کند.

امیری در پایان اظهار کرد: البته موضوع گردشگری یک مسئله فرابخشی است و اگر می خواهیم گردشگری استان رونق پیدا کند، هر دستگاهی نباید به صورت جزیره ای عمل کند.

در این نشست نمایندگان راهنمایان گردشگری و تورگردانان استان نیز مشکلات و مسائل خود را در زمینه‌های مختلف مطرح کردند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402110100053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha