مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان قاینات در نمایشگاه گردشگری تهران

جلسه‌ای در خصوص نحوه مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان قاینات در نمایشگاه گردشگری تهران برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، این جلسه به ریاست فرماندار و با حضور معاون عمرانی، شهردار قاین، شورای اسلامی قاین، رئیس اداره میراث‌فرهنگی قاینات و جمعی از مدعوین روز دوشنبه ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

محمد محمدی فرماندار شهرستان قاینات ضمن برشمردن فواید حضور در چنین رویدادهایی که بُعد ملی و بین‌المللی دارد، آن را واجد شرایط تأثیرگذاری در گستره‌ای وسیع‌تر از شهرستان دانست.

فرماندار شهرستان قاینات حضور وزرا، استانداران، معاونان وزرا، سایر مقامات، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی و صاحب‌نظران و خبرگان حوزه گردشگری را بسیار ارزشمند و مغتنم برشمرد.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: باید تقدیر ویژه کرد از شهرداری قاین که در نمایشگاه سال گذشته، سنگ تمام گذاشت واز نتایج آن می توان به انعقاد چندین تفاهم‌نامه مانند انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در سد فرخی برای مستحدثات گردشگری اعم از خدماتی و رفاهی اشاره کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات اضافه کرد: مجموعاً ۴۰۰ متر فضای نمایشگاهی برای استان، در قالب ۱۶ غرفه و هر شهرستان یک غرفه در نظر گرفته شده است. استفاده از المان مسجد جامع قاین به عنوان یکی از آثار فاخر تاریخی استان و کاروانسراهای استان در طراحی پاویون لحاظ شده است.

عباس‌زاده از تهیه بروشور فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهرستان خبر داد.

هم چنین برخی از حاضرین در جلسه نیز در بیاناتی به استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور و استارتاپ‌های مرتبط به ویژه مجتمع‌های تولید و فرآوری زعفران و زرشک به عنوان دو محصول استراتژیک شهرستان تأکید کردند. ضمن این که تهیه بروشور، کلیپ، فیلم، پاورپوینت و سایر اقلام اطلاع‌رسانی را برای هر بخش صنعتی، خدماتی، گردشگری و کشاورزی را ضروری دانسته و کار زنده صنایع‌دستی و نمایش فرهنگ و آداب و رسوم منطقه را مفید و موثر اعلام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110300147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha