اعطای پروانه‌های فروشگاهی صنایع‌دستی اردبیل/ تشکل صنفی صنایع‌دستی تشکیل شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: صدور پروانه‌های فروشگاهی صنایع‌دستی از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی مرجعیت تخصصی این حوزه را رعایت می‌کند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در جلسه اعطای پروانه‌های فروشگاهی صنایع‌دستی، گفت: صدور پروانه‌های فروشگاهی صنایع‌دستی پیش از این توسط سازمان صمت و شورای صنفی انجام می‌شد که با واگذار شدن این امر به اداره کل میراث‌فرهنگی مرجعیت تخصصی در نظارت و حمایت از این فروشگاه‌ها رعایت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: صدور پروانه‌های فروشگاهی این حوزه از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی آغاز شده و امروز به شکل نمادین تعدادی از این پروانه‌ها برای فروشگاه‌های صنایع‌دستی بازارچه محوطه مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اعطا شد.

او تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی جهت حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی به صورت رایگان پروانه‌های فعالیت فروشگاهی را صادر می‌کند و با صدور این پروانه‌ها نظارت بر کیفیت و قیمت محصولات دقیق‌تر و تخصصی‌تر انجام خواهد شد و از فعالان حوزه صنایع‌دستی درخواست می‌کنیم همکاری لازم را داشته باشند.

محمدی ادیب ضمن اشاره به لزوم نظام‌مند شدن فعالیت‌های صنفی حوزه صنایع‌دستی، ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در حوزه صنایع‌دستی به ویژه در زمینه عرضه محصولات، لازم است که تشکل صنفی صنایع‌دستی در استان تشکیل شود تا پیگیری امور مربوطه توسط این تشکل در سطح استانی و ملی انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین گفت: به منظور رفع مشکلات عرضه محصولات صنایع‌دستی اقدامات مختلفی در حال پیگیری است که از آن جمله می‌توان به ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در شهر توریستی سرعین و برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی به صورت سالانه در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110300178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha