قرارگاه گردشگری با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی تشکیل شود/ ضرورت عضویت وزارت میراث‌فرهنگی در شورای عالی هواپیمایی

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌منظور برطرف شدن مشکلات حوزه گردشگری، پیشنهاد می‌شود قرارگاه گردشگری با محوریت و عضویت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شود.

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه گردشگری از جمله کمبود بلیت، اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم حوزه گردشگری کمبود بلیت در سه حوزه جاده‌ای، ریلی و هوایی است که به همین منظور تشکیل قرارگاه گردشگری می‌تواند به برطرف شدن این مشکلات کمک کند.

او افزود: مجلس نیز در این حوزه می‌تواند کمک‌های موثری داشته باشد. به‌عنوان مثال باید در بودجه سال آینده، ردیف خاصی را برای برطرف شدن مشکلات مرتبط با بلیت هواپیماها، اتوبوس و قطار و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در این باره در نظر گرفت.

او اضافه کرد: در حوزه هوایی در حال حاضر ما ۱۹۰ فروند هواپیمای مسافربری داریم در حالی که تقاضاها برای خرید بلیت هواپیما بین ۵۰۰ تا  ۵۵۰ فروند است از این رو مجلس برای تامین زیرساخت‌های این حوزه باید کمک کند.

رئیس فراکسیون میراث‌فرهنگی و گردشگری مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت سفر و گردشگری ادامه داد: مردم نیاز به سفر دارند. سفر تاثیرات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارد. در هر سه حوزه ریلی، جاده‌ای و هوایی در حال حاضر با کمبود بلیت روبه‌رو هستیم و هر روز تقاضا برای سفر داریم با این حال متاسفانه شاهد کمبود بلیت هستیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما شورای عالی هواپیمایی را داریم اما وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این شورا عضو نیست. در حالی که عضویت این وزارتخانه در شورای عالی هواپیمایی و یا تشکیل قرارگاه گردشگری با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند. چرا که به‌عنوان مثال در همین حوزه کمبود بلیت، متولی حمل و نقل و بلیت وزارت راه و شهرسازی است اما متولی سفر و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

این نماینده مجلس در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت درآمدزایی در طریق گردشگری خاطرنشان کرد: به راحتی می‌توان منابع کشور را از گردشگری تامین کنیم. در همسایگی ما کشوری مانند ترکیه سالانه میلیون‌ها دلار از محل گردشگری درآمد دارد و این درحالی است که ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری ما از ترکیه به مراتب بیشتر و دیدنی‌تر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110600298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha