رشد بیش از ۳ برابر اعتبارات میراث‌فرهنگی گلستان در دولت سیزدهم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به افزایش بیش از سه برابر اعتبارات این اداره‌کل در دولت سیزدهم گفت: اعتبارات دو سال اخیر این اداره‌کل تاکنون به هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با مدت مشابه دولت قبل بیانگر رشد ۳.۵ برابری است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری در نشست گروه خبری فجر گلستان که در راستای بیان برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان در دهه فجر روز شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در گرگان برگزار شد، گفت: در دهه فجر امسال ۳۰ پروژه در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیش از یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه با اشاره به طولانی شدن روند نصب داربست‌های میراث جهانی گنبد قابوس، بیان کرد: مصالح به‌کاررفته در مرمت‌های پیشین سازه برج قابوس گنبدکاووس با مصالح اصلی این برج همخوانی نداشت که طی ماه‌های گذشته اقدامات لازم برای حل این مشکل انجام‌شده و آماده‌سازی مواد سازگار با سازه برج قابوس در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: گره کور روستای هدف گردشگری روستای زیارت گرگان پس از سال‌ها بلاتکلیفی در دولت سیزدهم باز شد و این مسئله نشان می‌دهد نگاه دولت سیزدهم حل پروژه‌های بلاتکلیف و بر زمین‌مانده است.

ساوری بابیان این‌که تبدیل جزیره آشوراده به طرح هدف گردشگری به آرزوی مردم گلستان تبدیل شده بود، یادآور شد: این مسئله نیز با دستور رئیس جمهوری و پیگیری و ممارست استاندار گلستان به سرانجام رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110800430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha