۱۲ چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان در کوه خواجه سیستان و بلوچستان فعال شد  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون از تجهیز ۱۲‌ چشمه سرویس بهداشتی در کوه‌خواجه خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، میثم شهرکی‌شمالی اظهار کرد: شهرستان هامون همواره جزو شهرهای گردشگرپذیر استان محسوب می‌شود و با درنظر گرفتن این موضوع که تعطیلات نوروزی با ماه‌مبارک رمضان همزمان شده است مسئله طهارت و بهداشت جزو اولویت‌های این اداره قرار گرفته است.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون با اشاره به برگزاری جلسه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی کوه خواجه افزود: از آنجا که ساماندهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی جزو الزامات زیرساخت‌های گردشگری و یکی از مهمترین خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران نوروزی است ساماندهی آنها به قید فوریت و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

او تاکید کرد: به همین منظور تعداد ۱۲ چشمه سرویس‌بهداشتی با تجهیزات کامل شامل پمپ آب، شیرآلات، لوله‌گذاری جدید، علمک شیر، محل مایع دستشویی و نصب تابلوهای راهنمای سرویس‌های بهداشتی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۰میلیون تومان انجام و آماده استفاده مسافران شده است.  

به گفته شهرکی، از این مبلغ حدود ۱۷۰میلیون تومان برای بازسازی و ۶۰ میلیون تومان برای تجهیز سرویس‌های بهداشتی در مسیر کوه خواجه شهرستان هامون توسط همکاران اداره میراث فرهنگی ظرف مدت یک هفته آماده و انجام شده است.  

او اظهار کرد: بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان هامون همواره در اولویت بوده و امیدواریم با ایجاد امکانات مطلوب و ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران، انگیزه حضور دوباره آنان را در این شهرستان فراهم کنیم.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون در پایان یادآور شد: همچنین یک سیستم جدید برای سرویس‌های بهداشتی که ویژه تصفیه فاضلاب زیرزمینی است و از جمله کاربردی‌ ترین تجهیزات موجود در صنعت فاضلاب محسوب می شود نیز در این مکان فعال شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110800434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha