آمادگی صنعتگران شهر ملی سوزن‌دوزی ایران برای حضور پرشور در انتخابات

هنرمندان و صنعتگران شهر ملی سوزن‌دوزی از شور و شوق خود برای مشارکت پرشور در انتخابات و حضور پای صندوق‌های رای گفتند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مردمان سرزمین نخل و آفتاب همواره در عرصه‌های مهم و حساس کشور پای کار بوده و عشق و علاقه خود را به میهن‌اسلامی و این آب و خاک در عمل نشان داده‌اند. 

یکی از این عرصه‌های مهم و حیاتی که نگاه جهانیان را به سمت خود معطوف می‌کند انتخابات است که دشمنان قصد دارند تا با ترفندهای مختلف حضور مردم را کمرنگ جلوه دهند اما تا امروز با درایت بالای رهبر انقلاب در تبیین مسائل و آگاهی ملت ایران همه توطئه‌های آن‌ها خنثی شده است. 

یکی از شاخصه‌های مهم انتخابات در ایران مردمی بودن آن است که همه افراد با هر نوع وابستگی سیاسی و تمایلی که دارند آزادانه و بدون دغدغه شرکت می‌کنند و در آینده کشورشان سهیم می‌شوند. از آنجا که سیستان و بلوچستان دارای قومیت‌های مختلف است در ایام انتخابات نیز جلوه‌های زیبایی از وحدت و اتحاد به نمایش گذاشته می‌شود و در نهایت شیعه و سنی دست در دست یکدیگر پای صندوق‌های رای می‌روند. 

حضور اقشار مختلف در این عرصه نیز بر زیبایی آن می‌افزاید و در هر دوره شاهد هستیم که اقشار و صنوف مختلف به صورت گروهی رای خود را به صندوق می‌اندازند و پیش از آن نیز با صدور بیانیه و اطلاعیه از دیگران جهت افزایش مشارکت دعوت می‌کنند. 

امسال نیز و در ایام‌ دهه فجر انقلاب‌اسلامی جمعی از صنعتگران صنایع‌دستی در شهر ملی سوزن‌دوزی به صورت خودجوش و داوطلبانه اعلام کرده‌اند که در این عرصه سیاسی مهم، آگاهانه و عالمانه شرکت خواهند کرد و خاری در چشم دشمنان خواهند بود.

آمادگی صنعتگران شهر ملی سوزن‌دوزی ایران برای حضور پرشور در انتخابات

مشتاقانه در انتخاب شرکت می‌کنیم

یکی از این بانوان صنعتگر که جزو کارآفرینان برتر کشوری و مدیر کارگاه سوزن‌دوزی در ایرانشهر است در این باره گفت: حضور در پای صندوق‌های رای و مشارکت در رقم زدن سرنوشت جامعه وظیفه تک‌تک آحاد جامعه است و بنده نیز به عنوان یک تولیدکننده لازمه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی هنرمندان را در مجلس موفق و نمایندگان فعال می‌دانم.

 نازبانو کلکلی افزود: بیش از ۶۰ صنعتگر در کارگاه سوزن‌دوزی تعاونی بنده مشغول به کار هستند که همه آنها مشتاقانه منتظر انتخابات و حضور پر شور در روز ۱۱ اسفند هستند و قصد داریم تا در این روز به صورت گروهی در انتخابات شرکت کنیم و اتحاد و همدلی خود را بدین صورت به نمایش بگذاریم.

این بانوی صنعتگر تاکید کرد: درست است که در کشور برخی مشکلات وجود دارد اما این امر مانع حضور ما در انتخابات نمی‌شود و اتفاقا کاملاً بر عکس می‌توان تفسیر کرد که ما برای کمک کردن به حل مشکلات خودمان پای صندوق رای می‌رویم و این موضوع را یک تکلیف شرعی و عرفی برای خود می‌دانیم.

سرنوشت مان را خودمان رقم می زنیم

آمادگی صنعتگران شهر ملی سوزن‌دوزی ایران برای حضور پرشور در انتخابات

حدیث پورانوش از مربیان و تسهیلگران سوزن‌دوزی نیز با اشاره به نقش صنعتگران جوان و خصوصاً بانوان در تعیین سرنوشت خود و حضور در انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی به خبرنگار ما گفت: جوانان و بانوان هنرمند مطالباتی دارند که برای تحقق آنها به پای صندوق‌های رای خواهند رفت تا با انتخاب بهترین‌ها و افراد اصلح مسیر پیشرفت و توسعه صنایع‌دستی را هموار کنند.

این مربی حوزه سوزن‌دوزی افزود: کاندیداهایی که برای مشکلات خاص هنرمندان و صنعتگران برنامه داشته باشند و توانایی رصد و پیگیری درخواست‌های ما داشته باشند قطعاً مورد وثوق صنعتگران قرار خواهند بود و جزو گزینه‌های اصلی ما برای انتخاب نهایی هستند.

او ادامه داد: کاندیداها باید دقت داشته باشند که از بیان وعده وعیدهای بیهوده نیز خودداری کنند و با این اقدام خود موجبات نا امیدی مردم را فراهم نکنند و این را هم بدانند که هیچ‌کس و به ویژه ما صنعتگران به وعده رای نخواهیم داد و باید در عمل ثابت کنند.

توسعه گردشگری اولویت کاندیداهای مجلس باشد

یکی دیگر از فعالان گردشگری ایرانشهر گفت: استان سیستان وبلوچستان بهشت‌گمشده گردشگری شرق کشور است که کارهای زیادی برای توسعه زیرساخت‌های آن باید صورت بگیرد و امیدوارم کاندیداهای مجلس به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و برنامه‌های خود را برای رونق گردشگری اعلام کنند.

قادر نوروزی ادامه داد: در دولت سیزدهم و مسئولان فعلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استاندار سیستان وبلوچستان توجه ویژه‌ای به گردشگری و رونق کسب وکارهای مربوط به آن دیده می‌شود و ما به عنوان متولیان گردشگری استان امیدواریم افرادی که در ۱۱ اسفند به عنوان نماینده نهایی به مجلس راه پیدا خواهند کرد به گردشگری به عنوان صنعتی در خدمت حل مشکلات استان نگاه کنند.

این فعال گردشگری تاکید کرد: متاسفانه بعضاً سیستان وبلوچستان را با برچسب های اشتباه و غلط معرفی می‌کنند و همین امر حواشی خاصی را برای استان به وجود می‌آورد اما باید بدانیم که اگر صنعت گردشگری در استان رونق پیدا کند و گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌های دیدنی موجود بازدید کنند هر کدام از آنها به عنوان سفیران‌گردشگری ایران به معرفی دقیق و صحیح کشور و استان اقدام می‌کنند اما برای این مهم لازم است تا همه مردم و مسئولان به صورت هماهنگ و یک‌صدا برای تقویت زیرساخت‌ها اقدام کنند.

شایان ذکر است شهرستان ایرانشهر در سال ۱۳۹۷ به عنوان شهرملی سوزن‌دوزی نام‌گذاری شده است.

آمادگی صنعتگران شهر ملی سوزن‌دوزی ایران برای حضور پرشور در انتخابات

انتهای پیام/

کد خبر 1402110800482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha