نشست فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با نماینده جمهوری خلق چین در یاسوج

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نشست فعلان اقتصادی این استان با سرکنسول جمهوری خلق چین در استان‌های جنوبی ایران به میزبانی شهر یاسوج خبرداد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، عبدالله قبادی امروز دهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی یکی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با یکی از شهرهای کشور چین از موضوعات مهمی بود که از سوی فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست مطرح‌شده است.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: راه‌اندازی یک واحد تولیدی سرمایه‌گذار کهگیلویه و بویراحمد، جذب سرمایه‌گذاران چینی برای بهره‌وری بهتر از ظرفیت‌های اقتصادی استان به‌ویژه در حوزه انرژی خورشیدی، آب، صنعت، گردشگری، ورزش‌های زمستانی و تابستانی ازجمله پیشنهادات فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برای هیئت چینی بود.

قباد بیان کرد: دعوت سرکنسولگر جمهوری خلق چین در استان‌های جنوبی ایران به جشنواره معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد، اعزام تیمی از سرمایه‌گذاران کهگیلویه و بویراحمد به کشور چین و سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی نیمه‌تمام از درخواست‌های مسئولان استان برای بهتر شدن تعاملات بین ۲ کشور بود.

 او ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد باوجود تولید محصولات مرغوب کشاورزی چون پرتقال، سیب، لیموترش، گوجه‌فرنگی، فلفل، گل رز و گیاهان دارویی که قابلیت صادرات نیز دارد مقصد خوبی برای فعالیت تجاری سرمایه‌گذاران خارجی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111000581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha