نماد معماری جدید دبی، هتلی از جنس مرسدس بنز

اولین سرمایه‌گذاری مرسدس بنز در بازار املاک و مستغلات در همکاری با شرکت بزرگ توسعه املاک امارات مستقر در دبی رونمایی شد تا نمادی با برند جدید را برای این شهر به ارمغان آورد.

به گزارش میراث آریا، مرسدس بنز با ادغام دنیای خلاقانه خودرو و معماری، سازه‌ای با ۳۴۱ متر ارتفاع با یک شبح بیضی‌شکل متمایز به شهر دبی اضافه می‌کند تا یک تجربه زندگی لوکس را ارائه دهد که از معماری و فضای داخلی گرفته تا ابتکارات و زیرساخت‌های پایداری، جوهره طراحی این شرکت خودروسازی آلمانی در تمام جنبه‌های آن در هم آمیخته است.

دبی میزبان بنایی نمادین خواهد بود که میراث ۱۰۰ ساله برند مرسدس بنز را گرامی می‌دارد. این سازه آینده‌نگرانه و پرپیچ‌وتاب، اولین نقطه عطف معماری شرکت خودروسازی آلمانی را در دبی نشان می‌دهد و از میراث یک قرنی مرسدس بنز در قالب سازه‌ای به‌عنوان یک نقطه عطف معماری تجلیل می‌کند که به‌طور عمده تحت هدایت فلسفه اصلی آن یعنی خلوص حسی قرار دارد، ایده‌ای از ادغام دو مفهوم دوگانه که زمانی خود را نشان می‌دهد که احساس و منطق با هم ترکیب می‌شوند و عنصری بسیار نمادین را شکل می‌دهند.

سازه جدید با همکاری مرسدس بنز و شرکت بزرگ توسعه املاک امارات مستقر در دبی بنا خواهد شد و منحنی‌های مینیمالیستی و سینوسی آن، خطوطی خواهد بود که مشخصه مجموعه‌ای از خودروهای آینده‌نگرانه فوق مدرن مرسدس بنز را در پس‌زمینه شهر به‌عنوان نمادی از نام تجاری آن به یاد می‌آورد.

فضای داخلی این سازه معماری نیز از طریق یک رویکرد آینده‌نگر به صنعت خودروسازی ادای احترام می‌کند که شامل مواد و مصالحی مانند سنگ طبیعی، تراورتن شیاردار، کف‌پوش گردویی و رنگ‌آمیزی اطلسی خواهد بود که نوآوری‌های مهندسی خودروساز آلمانی را در هم آمیخته و به مفاهیم عقلانیت در طراحی اشاره دارد که توسط باهاوس در اوایل دهه ۱۹۰۰ معرفی شد.

سازه‌ای در راستای اهداف پایداری

دبی با وجود غنی بودن در زمینه ساختارهای لوکس، بناهای تاریخی و سایر پروژه‌های مسکونی از برندهای خودروسازی پیشرو در سراسر جهان که پیش از این چهره شهر را دگرگون کرده‌اند، از طرح سازه جدید مرسدس بنز رونمایی کرد که با حضور موفق در طرح‌های پایداری به‌عنوان ارزش‌های ذاتی هر دو شریک پروژه، وجهه‌ای متمایز دارد.

این پروژه با استراتژی یکپارچه انرژی دبی ۲۰۳۰ هماهنگ شده که درصدد دستیابی به کاهش ۶۰۰ هزار کیلوگرمی انتشار کربن در سال است و با چشم‌انداز ۲۰۳۹ مرسدس بنز برای کربن‌خنثی شدن خالص مطابقت دارد. در این راستا بنای جدید به‌طور کامل با پنل‌های فتوولتائیک به مساحت ۷۵ هزار فوت مربع ادغام می‌شود. این ویژگی که با الگوی تکراری متشکل از لوگوی کلاسیک سه‌ستاره مرسدس بنز برجسته شده است، انرژی مورد نیاز برای شارژ ۴۰ وسیله‌نقلیه الکتریکی در محل را در طول روز تولید می‌کند که در مجموع به سفرهای ۲۰ هزار کیلومتری بدون کربن تبدیل می‌شود.

موقعیت استراتژیک سازه مرسدس بنز به‌عنوان یکی از بلندترین ساختمان‌ها در قلب شهر دبی، به همه ساکنان این امکان را می‌دهد تا از منظره‌های بی‌مانند بناهای تاریخی در مرکز شهر دبی و اطراف آن از جمله برج خلیفه لذت ببرند.

این ابرسازه که به‌عنوان یک اکوسیستم کل‌نگر در نظر گرفته شده است، دسترسی ساکنان خود را به طیف وسیعی از امکانات ترکیبی انحصاری از جمله رستوران‌ها، مناطق ورزشی و سلامتی، سالن‌ها، خرده‌فروشی‌های غیرخودرویی و فضاهای نمایشگاهی فراهم می‌کند. پارکینگ این فضا همچنین طیفی از راه‌حل‌های نوآورانه حمل‌ونقل از جمله شارژ خودروهای برقی، برنامه‌های حمل‌ونقل هوشمند، اشتراک‌گذاری دوچرخه و اسکوتر و خدمات تاکسی‌رانی و درخواست راننده را ارائه می‌کند که تجربه زندگی را بهبود می‌بخشد.

طراحی فضای داخلی و خارجی سازه مرسدس بنز

برج ۶۵ طبقه مرسدس بنز میزبان مجموعه‌ای از ۱۵۰ اقامتگاه خواهد بود که مجموعه‌ای از انواع واحدها از آپارتمان‌های دو تا چهارخوابه و پنت‌هاوس تریپلکس را شامل می‌شود که هر کدام با اسامی مدل‌های خودروهای نمادین از جمله گران‌ترین خودروهای جهان نام‌گذاری شده‌اند.

این برج از سه عنصر اصلی تشکیل شده است که هسته و ساختار افقی آن از بالکن‌ها شروع می‌شود. عنصر دوم ساختار لایه‌ای است که مانند قاب تمام حجم برج را در بر می‌گیرد و عنصر سوم، نمای جنوبی بسته با روکش بصری قابل‌توجه است که نقش مهمی در هویت کلی برج، ایجاد سایه در ساعات اوج تابش خورشید تابستانی و تولید انرژی کارآمد از طریق صفحات فتوولتائیکی دارد. صفحات بالای برج ۳۰ درجه کج می‌شود تا زاویه عمود بهینه مستقیمی به سمت برج خلیفه ایجاد شود. ساخت‌وساز این بنا از اواخر سال جاری آغاز و تکمیل آن تا سال ۲۰۲۶ تخمین زده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111000590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha