کارگاه آموزش فعالان صنایع‌دستی در استان مرکزی برگزار شد

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری کارگاه آموزش و توسعه ترویج در بخش فعالان صنایع‌دستی برای تکمیل یا به‌آموزی دوره‌ها خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، قاسم کاظمی گفت: در ادامه سیاست‌ها و برنامه‌ریزهای حوزه آموزش و توسعه ترویج، معاونت صنایع‌دستی در بخش آموزش فعالان و هنرمندانی که کارت دریافت کردند برای تکمیل یا به‌آموزی دوره‌ها اقدام کرده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: تعداد ۱۹ هنرمند در رشته‌های تذهیب، نگارگری، قلم زنی، آیینه‌کاری و سفال فعالیت دارند که در کنار نقوش منحنی و طراحی سنتی، نقوش هندسی را آموزش دیدند.

او اظهار کرد: مجموعه‌ای از نقوش که برای ایجاد و ترکیب آنها از قواعد و روابط هندسی استفاده می‌شود «نقوش هندسی» نام دارند. این نقوش در فضاهای معماری به شکل آجرچینی، آینه‌کاری، گچبری و نظایر آن و در هنرهای سنتی از جملـه ارسی‌هـا، مشبک‌هـای سفال و سرامیـکی، منبت، معرق، فـرش، کتاب‌آرایـی و … مشاهـده می‌شوند.

کاظمی خاطرنشان کرد: در دوره سلجوقی اجرای گره‌ها و نقوش هندسی پیچیده و ترکیب‌بندی کتیبه‌های خط سرآمد دوره‌های بعد از خود بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111100649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha