برگزاری جشنواره غذا در روستای ریواسیجان تویسرکان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از برگزاری جشنواره غذاهای محلی و سنتی در روستای ریواسیجان در شهرستان تویسرکان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اسحاق ترکاشوند گفت: این جشنواره با حضور بیش از ۳۰ غرفه و با استقبال چشمگیر زنان و مردان این روستا صبح روز جمعه سیزدهم بهمن ماه برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان گفت: برپایی چنین جشنواره‌هایی در کنار ایجاد شور و نشاط در سطح جامعه در راستای پاسداشت و احیای میراث‌فرهنگی ناملموس منطقه برپا می‌شود.

او گفت: در این جشنواره در کنار غذاهای محلی، غذاها و دسرهایی مانند آش سماق، پتله پلو، حلوا مغزی و گرده مغزی که پیش از این در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس به ثبت ملی رسیده بودند عرضه شد.

اسحاق ترکاشوند افزود: در این جشنواره که با مشارکت بخشداری مرکزی تویسرکان، اداره میراث‌فرهنگی، اداره ورزش و جوانان  و هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری، بسیج سازندگی و پایگاه‌های مقاومت خواهران و برادران و دهیاری و شورای اسلامی روستا برگزار شد،به کلیه شرکت کنندگان گواهی حضور و به غرفه‌های برتر جوایزی اعطا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111400809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha