بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی البرز تا پایان دهه فجر رایگان شد

معاون میراث‌فرهنگی البرز از رایگان شدن بازدید موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی واقع در پارک چمران کرج تا پایان ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز مهدی ارباب‌نیا روز شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ گفت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی واقع در پارک شهید چمران کرج وابسته به اداره کل حفاظت محیط زیست و با مجوز اداره کل میراث‌فرهنگی البرز فعالیت می‌کند که شامل انواع گونه‌های جانوری، گیاهی، سنگ‌ها و کانی‌ها است و به‌عنوان یکی از موزه‌های دیدنی البرز، می‌تواند میزبان گردشگران باشد.

به گفته معاون میراث‌فرهنگی البرز در موزه تاریخ‌طبیعی و تنوع زیستی تعدادی از انواع پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، ماهی‌ها، گیاهان، حشرات، سنگ‌ها، کانی‌ها، اسکلت‌های جانوری، جمجمه و سردیس گونه‌های مختلف جانوری نگهداری می‌شود که نقش مهمی در شناساندن زیست‌بوم‌های مختلف جانوری و گیاهی ایفا می‌کند.  

ارباب‌نیا دانش‌آموزان و دانشجویان را یکی از گروه‌های مهم برای بازدید از این موزه عنوان کرد و گفت: وجود فضای آزمایشگاهی برای آموزش بوم‌شناسی، جانورشناسی، گیاه‌شناسی، لیمونولوژی و تاکسیدرمی موجب شده تا دانشجویان نیز بتوانند برای ارائه واحدهای درسی عمومی تخصصی و پایه از این مرکز استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111400845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha