کمک ۴ میلیارد ریالی خیر شیرازی به مجموعه میراث جهانی تخت جمشید

در پی درخواست و فراخوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس درباره لزوم لوله‌گذاری برای دفع آب‌های سطحی در محور ورودی تخت جمشید، خیر شیرازی لوله‌های GRP را به ارزش چهار میلیارد ریال به تخت جمشید اهدا کرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، با توجه به اینکه عملیات اجرایی روکش آسفالت هم‌زمان در این محور در حال انجام است لذا عملیات لوله‌گذاری حائز اهمیت بوده و درروند ساماندهی محور ورودی کمک بسزایی خواهد کرد.

لوله‌ها به قطر ۵۵۰ میلی‌متر توسط شرکت فراسان سازه به طول ۱۲ متر و به تعداد ۱۵ شاخه که در مجموع ۱۸۰ متر طول را پوشش خواهد داد، که  نصب در کانال محور ورودی تخت جمشید به این مجموعه اهدا شد. این لوله ها نهم بهمن ماه در مجموعه بوستان پردیس تخت جمشید تخلیه شد. تأمین لوله آب به قطر ۵۵۰ میلی‌متر توسط شرکت فراسان سازه انجام شد. فرد خیر هدف از این اقدام را کمک به حفاظت از میراث فرهنگی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ضمن تشکر از این خیر گفت: پایگاه میراث جهانی در نظر دارد این لوله‌ها را در مسیر کانال دفع آب‌های سطحی محور ورودی و پارکینگ تخت جمشید جاگذاری کند، با نصب این لوله‌ها اقدامات نخست ساماندهی و پوشش کانال مقابل ورودی تخت جمشید آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111500866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha