نمایشگاه‌های صنایع‌دستی با رعایت حریم در کنار تالاب صورتی دایر می‌شود  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار گفت: تمامی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی با رعایت چارچوب و حریم قانونی در کنار تالاب صورتی این شهرستان دایر می‌شود.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خیرالنساء امیری اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی تالاب به همراه رئیس اداره محیط‌زیست چابهار و کارشناسان محیط‌زیست و میراث‌فرهنگی در محل تالاب صورتی  لیپار که به عنوان یکی از آثار طبیعی ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور محسوب می‌شود حضور یافته و در خصوص ارتباط این ظرفیت مهم طبیعی با گردشگران و صنعتگران صنایع‌دستی مستقر در تالاب صورتی بحث و تبادل نظر شد.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار گفت: تالاب‌ها بخش مهمی از اکوسیستم طبیعی هستند که اگر با بی‌توجهی روبه‌رو شوند آسیب‌های جدی به طبیعت منطقه وارد خواهد شد.  

 مدیر اداره محیط‌زیست چابهار نیز به ساخت و ساز انسان در اطراف تالاب اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز انسان منجر به مشکلات زیست محیطی مختلفی شده که تالاب‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  

حسینی افزود: افزایش جمعیت و ساخت وساز منجر به کاهش حفاظت از محیط زیست شده و در مجموع مشکلاتی را برای این اراضی به همراه خواهد داشت.  

در این بازدید مقرر شد صنعتگران صنایع‌دستی با حفظ حریم تالاب و جهت جلوگیری از هرگونه آسیب زیست محیطی در این پدیده بی‌بدیل از پیشروی در ساخت کپرها خودداری کرده و محیطی نیز به منظور پارک خودروها در فاصله دورتر از حریم تالاب ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111500906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha