تشدید حفاظت از محوطه‌های تاریخی شهرستان شاهین و شهر و میمه در اصفهان

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان از تشدید نظارت و بازرسی از محوطه‌های تاریخی شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علی قربان پور امروز ۱۶ بهمن‌ماه در سفری یک‌روزه به شهرستان شاهین‌شهر و میمه با حضور رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان از محوطه‌های تاریخی این شهرستان به‌ویژه محوطه‌های پیرامون روستای تاریخی و هدف گردشگری کلهرود بازدید کرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان در حاشیه این بازدید گفت: گزارش‌های مردمی و همچنین گزارش‌های پایگاه حفاظتی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه حاکی است که در طی روزهای گذشته برخی حفاری‌های غیرمجاز در محل یکی از غارهای محدوده روستای کلهرود انجام‌ شده است.

او افزود: با هماهنگی‌های انجام‌ شده و با توجه به گستردگی محوطه‌های تاریخی این شهرستان، با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمد، نظارت یگان حفاظت بر این محوطه‌ها به‌ویژه در محدوده روستاهای تاریخی همچون کلهرود و حسن رباط از توابع این شهرستان تشدید می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111600965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha