۱۲ پروژه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس همزمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ۱۲ پروژه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس همزمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز یک‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ گفت: همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اقامتگاه بوم‌گردی آقا میرزا در روستای خسروآباد شهرستان طبس با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و مردم روستای خسروآباد به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این اقامتگاه دارای ۵ اتاق و یک سوئیت با ظرفیت اسکان ۴۰ نفر در شبانه روز و حجم سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد ریال که مبلغ ۴۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۶ پرداخت شده است.

شاه‌وردی ادامه داد: این پروژه به نمایندگی از ۱۱ پروژه دیگر که در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری و اعتباری بالغ بر ۵۶۵۰۰ میلیون ریال که مبلغ ۴۰۵۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات کم‌بهره، انجام شده ، در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید و با ظرفیت اسکان این اقامتگاه، مجموع ظرفیت اسکان شهرستان طبس به‌عنوان قطب گردشگری استان خراسان جنوبی در یک شبانه روز حدود ۱۲۰۰ نفر است.

او از فرمانداری ویژه شهرستان طبس و مجموعه مدیریتی شهرستان طبس و رئیس و همکاران اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تشکر کرد و گفت: اقامتگاه آقا میرزا چهلمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان طبس است و اکنون تاسیسات گردشگری شهرستان اعم از هتل، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری، سفره‌خانه، رستوران و ... بیش از ۸۰ مورد است.

جواد اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این مراسم ضمن تشکر از سرمایه‌گذار مجموعه، طبس را در دو مورد از پیشران های اصلی استان، سرآمد و قطب استان دانست و گفت: حقیقتاً طبس قطب گردشگری و معدنی استان است و اقدامات خوبی در حوزه گردشگری خصوصاً صورت گرفته و این اقامتگاه نیز خیلی زیبا و با معماری و محوطه سازی درست و با الگوی بومی منطقه ساخته شده است.

معاون استاندار بر حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت‌: در مرکز استان بر حمایت‌های مالی و ... تاسیسات گردشگری تاکید کرده‌ایم و امیدواریم مشکلات زیرساختی مجموعه‌ها را نیز بتوانیم برطرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111601006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha