برگزاری دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات گردشگری، گذرنامه و روادید در مشهد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات گردشگری، گذرنامه و روادید در مشهد برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات گذرنامه و روادید شامل چند کارگاه آموزشی از جمله دفاتر خدمات مسافرتی و مشکلات مربوط به قرارداد سفر، گذرنامه و ویزا (تعریف ویزا، لغو روادید، ویزای شنگن و رویه‌های جاری)، مقررات سفر و رویه‌های بهداشتی، ارزی و گمرکی، نحووه تکمیل فرم و وقت سفارت است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره ادامه داد: در خراسان رضوی حدود ۵۰۰ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری فعالیت می‌کنند که آشنایی با قوانین و مقررات و رویه‌های صدور روادید می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری داشته باشد.

بیدخوری تصریح کرد: با توجه به لغو روادید یک طرفه با ۳۳ کشور در دولت سیزدهم، حضور تعداد زیادی گردشگر خارجی به ایران و به خصوص استان خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

علی اکبر احمدزاده، رئیس گروه بازاریابی، آموزش و توسعه گردشگری استان خراسان رضوی نیز گفت: این دوره آموزشی با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی موسسه آموزش عالی بینالود، شرکت آموزش گردشگری آبادگران آذین، دفتر خدمات مسافرتی رنگین کمان برگزار شد.

او با بیان این که در این دوره بیش از ۷۰ نفر حضور یافته بودند، افزود: با هماهنگی انجام شده، به فراگیران حاضر در این دوره آموزشی گواهینامه شرکت در این دوره اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha