تور آشناسازی فعالان گردشگری با موزه میراث روستایی گلستان برگزار شد

معاون میراث‌فرهنگی گلستان گفت: به‌مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای جهاد تبیین تور آشناسازی یک‌روزه جمعی از فعالان گردشگری استان در حوزه‌های دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان با پروژه موزه میراث روستایی گلستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مرتضی حسینقلی‌زاده با اعلام این خبر گفت: یکی از اهداف برگزاری این تور که روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه سال جاری برگزار شد، آشنایی جمعی از فعالان گردشگری استان در حوزه‌های دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان با این پروژه بود. فعالان گردشگری در این بازدید از همه مساکن روستایی در این پروژه بازدید کرده و با تاریخ و معماری آن آشنا شدند.

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان افزود: در این بازدید سازه‌های تلار روستای جفا کنده شهرستان بندر گز، خانه مقصودلو شهر سرخنکلاته شهرستان گرگان، خانه قلندرآیشی روستای قلندرآیش، خانه جهانبخش روستای سرکلاته خرابشهر و خانه زاهد شهرستان کردکوی مورد بازدید قرار گرفت.

او در ادامه تأکید کرد: پروژه موزه میراث روستایی گلستان از پروژه‌های مهم و محوری استان است که بهره‌برداری از آن به توسعه پایدار گردشگری استان کمک می‌کند.

حسینقلی‌زاده یادآور شد: در فاز نخست پروژه موزه میراث روستایی گلستان که در محل پارک جنگلی قرق شهرستان گرگان در حال اجراست، تعداد شش سازه روستایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون میراث فرهنگی استان گلستان خاطرنشان کرد: برای تکمیل فاز اول موزه میراث روستایی گلستان اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برآورد شده است که در صورت تخصیص به‌موقع این اعتبار، فاز نخست این پروژه در هفته دولت سال ۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری خواهد بود.

او اظهار امیدواری کرد پس از بهره‌برداری فاز نخست پروژه موزه میراث روستایی گلستان با کمک و همراهی فعالان گردشگری استان، شاهد استقبال مناسب تورهای طبیعت‌گردی، کوهنوردی، پرنده‌شناسی و... در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق و موزه روستایی باشیم.

موزه میراث روستایی گلستان که دومین مدل در نوع خود در کشور است که در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق در حال اجراست، باهدف حفظ، نگهداری، احیای مواریث فرهنگی روستایی اعم از ملموس و ناملموس در سطح استان گلستان راه‌اندازی خواهد شد.

تور آشناسازی فعالان گردشگری با موزه میراث روستایی گلستان برگزار شد

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha