نمایشگاه سکه‌دوزی و صنایع دستی در شهرستان لاشار سیستان و بلوچستان افتتاح شد  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لاشار از برگزاری نمایشگاه سکه‌دوزی و صنایع‌دستی در پنجمین روز دهه فجر خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمداکبر حسین‌بر اظهار کرد: با حضور فرماندار و سایر اعضای شورای اداری شهرستان و در پنجمین روز دهه فجر نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات صنعتگران منطقه افتتاح شد.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لاشار افزود: این نمایشگاه شامل آثار و تولیدات و صنایع‌دستی سکه دوزی و سوزن‌دوزی است که در کنار آن نیز غذاهای بومی محلی شهرستان طبخ و در حوزه گردشگری خوراک نیز نسبت به معرفی غذاهای بومی اقدام می‌شود.  

او با اشاره به اینکه اداره آموزش وپرورش نیز در برگزاری نمایشگاه مشارکت داشته است، ادامه داد: دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه حجاب نیز نقاشی ها و تولیدات خلاقانه خود را در معرض دید عموم قرار دادند و انواع غذاهای محلی شامل بریانی، تباهنگ، سمبوسه، چنگال، نان محلی، تیموش و نان با روغن محلی طبخ و به بازدیدکنندگان عرضه شد.  

به گفته حسین‌بر، فرماندار نیز در این بازدید ضمن قدردانی از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی، از صنعتگران خواست تا با قوت به تبلیغ و ترویج و تعلیم هنرهای بومی و اصیل اهتمام جدی داشته باشند و قول مساعد داد تا حمایت‌های لازم از آنها انجام شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لاشار با اشاره به اینکه نمایشگاه تا پایان دهه فجر برای بازدید عموم دایر است، افزود: قدردانی از فعالان و صنعتگران حاضر در نمایشگاه از دیگر برنامه هایی بود که با حضور فرماندار و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha