افتتاح کارگاه صنایع‌دستی در هیرمند سیستان و بلوچستان  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیرمند از افتتاح کارگاه صنایع‌دستی در پنجمین روز از دهه فجر در این شهرستان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مهدی پودینه واحد اظهار کرد: در ادامه اجرای برنامه‌های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی، با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر اعضای شورای اداری، کارگاه صنایع‌دستی این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیرمند افزود: این کارگاه در زمینی به متراژ ۵۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد ریال با هدف ایجاد اشتغال و کسب و کار مشاغل کارگاهی برای ۱۱ نفر از صنعتگران به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سوزن دوزی، خامه‌دوزی و البسه محلی که به صورت مستمر مشغول تولید هستند رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.  

او ادامه داد: درآمدهای حاصل از فروش محصولات صنایع‌دستی منبع مناسبی برای تامین درآمد خانوارها با توجه به خشکسالی‌های اخیر منطقه است که ضرورت دارد در این خصوص از صنعتگران شهرستان در راستای رونق فعالیت، تولید و فروش محصولات توسط همه دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت‌های ویژه‌ای انجام شود.  

در پایان مراسم امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی از بخش‌های مختلف این کارگاه بازدید و با صنعتگران گفت وگو کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha