تفاهم نامه همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان با فرمانداری ماهنشان منعقد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: به مناسبت دهه فجر، تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با فرمانداری ماهنشان در خصوص تداوم جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا منعقد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ گفت: با توجه به رویکرد دولت و به منظوردستیابی هرچه سریعتر به اشتغال وتوسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهبود زیرساخت‌های گردشگری شهرستان تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با فرمانداری شهرستان ماهنشان به منظور ایجاد بسترهای لازم برای جذب توریست و توسعه مکان‌های گردشگری و تاریخی شهرستان و به ویژه برگزاری جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا برای اولین بار در کنار قلعه تاریخی در بهستان و برای دومین بار دندی با حضور فرماندار، مدیر کل میراث فرهنگی، دهیاران، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای در شهرستان ماهنشان به مناست دهه فجر منعقد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: گردشگری رویداد، به نوعی معرف وجود فرهنگ و رفتار و آداب و رسوم خاص در منطقه و شهر است که به دلیل قدمت تاریخی و ارزش فرهنگی برای گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار است. شهرستان ماهنشان به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوای خاص، قابلیت پرورش و تولید ماهی قزل آلا را دارد و این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید ماهی قزل آلا در استان است. 

صفوی بیان کرد: هدف از برگزار این جشنواره فرهنگ‌سازی مناسب برای استفاد از غذاهای سالم و ایجاد نشاط در بین مردم است. در کنار انعقاد این تفاهم نامه، گواهینامه ثبت ملی این رخداد استانی هم به فرماندار شهرستان اعطاء شد و بر استمرار این امر تاکید شد تا این رخداد هم به زودی مانند جشنواره آش و اکو به صورت ملی برگزار شود. 

او گفت: برای توسعه گردشگری، برنامه‌ریزی و مدیریت با توجه به اهداف و اصول توسعه پایدار گردشگری، فرایند چندوجهی است که در کنار مسئولین و نهادهای گوناگون مسئول، حضور سرمایه گذار بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha