تجلیل از بانوان شهیده انقلاب اسلامی در اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برگزاری آیین تجلیل از بانوان شهیده انقلاب در اصفهان با مشارکت حوزه امور بانوان این اداره‌کل و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به هماهنگی به‌عمل‌آمده میان حوزه امور بانوان این اداره‌کل و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اولین آیین تجلیل از بانوان شهیده انقلاب اسلامی شهر تاریخی اصفهان، هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: آمارها حاکی است مزار ۱۲۷ بانوی شهیده مربوط به ایام انقلاب و ایام جنگ تحمیلی در گلستان شهدای قرار دارد، لذا با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، این آیین آغازی بر برنامه ثبت اسامی و رشادت‌های آنان در میراث ناملموس کشور خواهد بود.

او افزود: در این آیین از رشادت‌ها و فعالیت‌های انقلابی دو بانوی شهیده، خانم زهره بحرینیان و خانم زهره بنیادیان که در جریان مبارزات انقلابی و همچنین در ایام مبارزه با منافقین در طی سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ به درجه رفیع شهادت نائل‌آمده بودند با حضور خانواده‌های آنان تجلیل شد.

در پایان این مراسم مدعوین با حضور بر سر مزار بانوان شهیده انقلاب با اهدای گل به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha