افتتاح خیابان غذای سامورایی، راه‌حل توکیو برای رونق گردشگری غذا

توکیو یک خیابان غذای جالبی به سبک سامورایی در کنار بازار ماهی معروف شهر به راه انداخته است که انتظار می‌رود سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازدیدکننده را جذب کند. ژاپن در سال‌های اخیر تمرکز ویژه‌ای بر گردشگری غذا داشته است به طوری که توانسته بازار خوبی را در این صنعت به دست بیاورد.

به گزارش میراث آریا، فرماندار توکیو با اعلام افتتاح خیابان جدید غذای این شهر، این اطمینان را به شهروندان داد که این جاذبه جدید، فرهنگ متنوع غذایی ژاپن را برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی خواهد کرد.

بازار جدید به نام تویوسو سنکیاکو بانرای (به معنای هزاران مشتری، تجارت شلوغ) فناوری‌های مدرن و غربالگری دقیقی را برای ایمنی آبزیان از جمله ماهی‌های فوکوشیما نیز ارائه می‌دهد.

افتتاح خیابان غذای سامورایی، راه‌حل توکیو برای رونق گردشگری غذا

در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود تا این خیابان در سال ۲۰۱۹ قبل از بازی‌های المپیک توکیو و همراه با جابه‌جایی بازار ماهی افتتاح شود اما به دلیل تأخیر در برنامه‌ریزی و همه‌گیری ویروس کرونا حدود چهار سال از برنامه عقب ماند.

توکیو اکنون راه جدید را برای رونق گردشگری خود پیدا کرده است و آن ارائه غذاهای محلی و راه‌اندازی تورهای غذا است. به ازای هر ۱۰۱ نفر تقریباً یک رستوران در این شهر وجود دارد و گردشگران می‌توانند با ثبت‌نام در تورهای توکیو، علاوه بر کشف آثار و دیدنی‌های این شهر، خود را مهمان تنوع غذایی ژاپنی بکنند و حتی تور را بر اساس سلایق خودشان، شخصی‌سازی کنند. برای مثال، گردشگری غذاهای گیاهی و سوشی یکی از محبوب‌ترین علایق توریست‌هایی است که به این شهر سفر می‌کنند.

رونق گردشگری غذا در توکیو

منوی ژاپنی به عنوان سالم‌ترین غذاهای جهان شناخته می‌شود زیرا غذاهای تخمیر شده مانند ناتو و میسو به عنوان اصلی‌ترین غذاهای رژیم ژاپنی هستند. در سبک ژاپنی، به جای نوشابه، بر نوشیدنی‌هایی مانند چای سبز تأکید می‌شود.

یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش گردشگری غذا در ژاپن، شناخت و محبوبیت جهانی غذاهای این کشور است. بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷، تعداد رستوران‌های ژاپنی در خارج از این کشور نزدیک به پنج برابر افزایش یافت. در سال ۲۰۱۹، شهر نیویورک ۱۶ رستوران دارای ستاره میشلین داشت که از این تعداد، نیمی از رستوران‌ها ژاپنی بود. این ارقام روندی را نشان می‌دهد که غذاهای ژاپنی در خارج از این کشور به نوعی مد غذایی تبدیل شده‌اند.

رونق گردشگری غذا در توکیو

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha