نقش تبلیغات تلویزیونی در رشد گردشگری فرانسه

بر اساس مطالعه اخیر مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) بیش از نیمی از گردشگران بین‌المللی که سال گذشته از فرانسه دیدن کردند، پس از تماشای یک فیلم یا سریال فرانسوی متقاعد شدند که از این کشور دیدن کنند.

به گزارش میراث آریا، مرکز ملی سینمای فرانسه، به طور دوره‌ای بازدیدکنندگان بین‌المللی را بررسی می‌کند تا تأثیر سینمای فرانسه بر گردشگری را ارزیابی کند. از گردشگران پرسیده شد که آیا هر یک از ۱۰ فیلم و ۱۰ سریال تلویزیونی را قبل از سفر به فرانسه در کشور خود دیده‌اند یا خیر و ۸۶ درصد گفتند که دیده‌اند. از این تعداد، ۸۰ درصد گفتند که محصولی که دیده‌اند آن‌ها را به دیدن این کشور وادار کرده است، به این معنی که ۶۸ درصد از کل گردشگران بین المللی به فرانسه مصمم بودند که با یک فیلم یا سریال تلویزیونی از این کشور دیدن کنند.

به طور مفصل، ۷۶ درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی گفتند که حداقل یکی از فیلم‌های فرانسوی فهرست شده را در کشور خود تماشا کرده‌اند که محبوب‌ترین آن‌ها «دست‌نخورده‌ها» و «Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain»  هستند. سریال‌های تلویزیونی اندکی کمتر در معرض دید قرار گرفتند و تنها ۵۶ درصد از گردشگران خارجی گفتند که حداقل یک مورد را قبل از بازدید از فرانسه تماشا کرده‌اند.

نقش تبلیغات تلویزیونی در رشد گردشگری فرانسه

نقش تبلیغات تلویزیونی در رشد گردشگری فرانسه

متداول‌ترین ابزار تماشای فیلم و سریال‌های تلویزیونی، پلتفرم‌های پخش آنلاین بودند، و با توجه به اینکه امسال ۶۸ درصد از مردم از این طریق تولیدات را تماشا می‌کردند، می‌توان گفت این آمار افزایش زیادی نسبت به ۲۴ درصد در نظرسنجی قبلی در سال ۲۰۱۸ پیدا کرده است. تماشای تلویزیون و رفتن به سینما نیز هر کدام به ترتیب ۳۵ و ۳۲ درصد را به خود اختصاص داده است.

صرف نظر از ابزار مصرف رسانه، این مطالعه نشان داد که انگیزه بازدید از فرانسه با قرار گرفتن مکرر در سینمای فرانسه افزایش می‌یابد. اسپانیایی‌ها پذیراترین ملیت برای سینمای فرانسه هستند، با این حال، جالب اینجاست که فیلم‌های فرانسوی در میان چینی‌ها جزو کم‌بیننده‌ترین‌ها هستند، اما آنها به شدت تحت‌تاثیر این تولیدات قرار گرفته‌اند.

نقش تبلیغات تلویزیونی در رشد گردشگری فرانسه

این مطالعه همچنین مدت اقامت و بودجه گردشگران را مورد بررسی قرار داد و دریافت که چینی‌ها و آمریکایی‌ها نسبت به گردشگران کشورهای اروپایی بیشتر در خاک فرانسه می‌مانند و اقامت آن‌ها اغلب اولین اقامت در فرانسه است. بودجه‌ای که در محل برای این سفرهای طولانی‌تر صرف می‌شود نیز قابل توجه‌تر است، و میانگین هزینه‌شده در هر سفر برای چینی‌ها و آمریکایی‌ها بدون احتساب بلیط هواپیما، برابر با سه هزار و 353 یورو است. بریتانیایی‌ها، بلژیکی‌ها، اسپانیایی‌ها و آلمانی‌ها کمتر از یک هفته در فرانسه می‌مانند و به طور متوسط یک هزار و 48 یورو برای هر سفر خرج می‌کنند.

به‌طور جداگانه،CNC  به تأثیر فیلم‌ها و سریال‌های بین‌المللی تلویزیونی فیلم‌برداری شده در فرانسه بر گردشگری پرداخت، به طوری که ۸۰ درصد از گردشگران خارجی مورد بررسی گفتند که حداقل یک اثر را تماشا کرده‌اند. «راز داوینچی»، «مأموریت غیرممکن: فال اوت» و «شیطان پرادا می‌پوشد» محبوب‌ترین فیلم‌ها و «لوپین» و «امیلی در پاریس» محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی هستند. از بین کسانی که یک محصول فیلمبرداری شده در فرانسه را تماشا کرده اند، ۸۰٪ (یعنی ۶۴٪ کمتر برای کل گردشگران خارجی مورد بررسی) گفتند که برای بازدید از کشور تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند.

نقش تبلیغات تلویزیونی در رشد گردشگری فرانسه

نقش تبلیغات تلویزیونی در رشد گردشگری فرانسه

سینما همچنین به گردشگری داخلی فرانسه کمک کرد، به طوری که ۶۳ درصد از ۲۵۶ فرانسوی مورد بررسی گفتند که پس از تماشای یک فیلم یا سریال فرانسوی از لوکیشن‌های فیلم دیدن کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha