۱۹ فرصت سرمایه‌گذاری فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران معرفی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از معرفی ۱۹ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خبر داد.

به گزارش  میر اث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری فرصت مناسبی برای معرفی داشته‌ها و جاذبه‌های گردشگری گفت: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه در پایتخت برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، استان فارس در این نمایشگاه فارس حضور فعال و متفاوتی خواهد داشت. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در این نمایشگاه ۱۹ فرصت سرمایه‌گذاری استان فارس به‌صورت کاملاً تخصصی و جزئیات مورد نیاز سرمایه گذران معرفی می‌شود. 

او تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۶ پروژه گردشگری در زمینه‌ی‌های مختلف تأسیسات گردشگری، هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، مجتمع گردشگری و… در سطح استان در حال احداث است. 

ثابت اقلیدی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۸۷ هزار میلیارد ریال است که با توجه به‌پیش بینی‌های انجام شده اشتغال‌زایی این پروژه‌ها به ۵ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بیان کرد: طبق آماری که داریم فارس از نظر تعداد پروژه، رتبه دوم کشوری و از نظر حجم سرمایه‌گذاری رتبه ۷ کشوری را دارد، البته این رقم بدون در نظر گرفتن ارزش زمین موردنیاز محاسبه شده که اگر این ارزش محاسبه می‌شد رتبه فارس به دوم و حتی اول کشوری صعود می‌کرد. 

او بابیان اینکه استقبال سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری بسیار زیاد است افزود: هم‌اکنون پروژه‌های سرمایه‌گذاری متعددی در سطح استان درخواست شده است که عمده سرمایه‌گذاری‌ها در شهرهای شیراز، سپیدان، مرودشت و کازرون است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha