سالنامه تبری لیلم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رونمایی می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از رونمایی سالنامه تبری لیلم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهدی اسحاقی با اعلام خبر فوق گفت: این سالنامه طبری با محتوای گردشگری، فرهنگی و هنری با حضور مدیران ارشد میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و فعالان سه حوزه در بخش خصوصی در غرفه مازندران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به این مطلب که سالنامه تبری لیلم که توسط نشر نُت و جمعی از دلسوزان فرهنگ و هنر مازندران به چاپ رسیده است، ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری، آیین‌ها، میراث‌فرهنگی و هنرهای اصیل مازنی به هم‌استانی‌ها و گردشگران غیربومی مازندران گامی مثبت برای حفظ و اعتلای فرهنگ بومی این استان محسوب می‌شود.

اسحاقی از سالنامه تبری لیلم به عنوان منبع قابل قبولی برای مراکز و مجتمع‌های گردشگری، هتل‌ها، سازمان‌های ذی‌ربط یاد کرد و افزود: در واقع یادآوری آیین‌ها و آداب و سنن بومی محلی مقدمه و اولین گام مثبت برای بازنده‌سازی این رویدادهای فرهنگی است.

او با بیان اینکه تمامی این آیین‌ها می‌تواند به محصول گردشگری تبدیل شود، ادامه داد: برای احیای دوباره این سرمایه‌های فرهنگی به کمک تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی نیازمندیم تا با رونق دوباره آیین‌ها و آداب و رسوم تبری شاهد جذب گردشگران فرهنگی ملی و بین‌المللی باشیم.

غرفه مازندران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که در سالن شماره ۷ محل دائمی نمایشگاه‌های تهران از ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه جاری برپا می‌شود میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha