افتتاح واحد مهمان‌پذیر در ایرانشهر سیستان و بلوچستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر از افتتاح یک واحد مهمان‌پذیر همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، رحمان ریگی اظهار کرد: این واحد مهمان‌پذیر که توسط معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر و با حضور جمعی از روحانیون، مدیران و معتمدان افتتاح با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و در حاشیه محور ترانزیتی ایرانشهر به سمت غرب تاسیس شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر گفت: این شهرستان به عنوان شاهراه مواصلاتی استان و مسیر گردشگری اقیانوس هند و سواحل مکران است که به علت دارا بودن آب و هوا و اقلیم مناسب هر ساله پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگر است و ایجاد تأسیسات گردشگری از مهمترین برنامه‌های اداره میراث فرهنگی برای ماندگارسازی و رفاه حال گردشگران است.

او تصریح کرد: با افتتاح مهمان‌پذیر ایرندگانی تعداد اقامتگاه‌های شهرستان به هشت واحد شامل هتل، بوم‌گردی و مهمان‌پذیر افزایش یافت.

ریگی میزان اشتغال‌زایی این واحد مهمان‌پذیر را پنج نفر اعلام کرد و گفت: در سال‌جاری برای افزایش تاسیسات گردشگری شهرستان تعداد چهار موافقت‌نامه اصولی صادر شده و یا مراحل آخر صدور را طی می‌کند که با راه‌اندازی آنها زمینه اشتغال برای ۱۷ نفر دیگر مهیا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112201358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha