ارائه آثار فاخر صنایع‌دستی در جشنواره مهر ومیار هیرمند سیستان وبلوچستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیرمند از عرضه و نمایش تولیدات فاخر صنایع‌دستی در جشنواره مهر ومیار این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مهدی پودینه واحد اظهار کرد: جشنواره مهر ومیار در شهر دوست محمد به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سایر ادارات برگزار شد که با استقبال خوب مردم نیز همراه بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیرمند افزود: هدف از برگزاری جشنواره‌ها ایجاد تعامل میان هنرمندان صنعتگر و رقابت سالم در تولید آثار فاخر صنایع‌دستی و محصولات غذایی بومی‌محلی است.

پودینه واحد با اشاره به اینکه شهر دوست‌محمد دارای محصولات صنایع‌دستی متنوع و غذاهای بومی محلی متعددی است، ادامه داد: جشنواره عاملی برای ارتقا و پیشرفت و انتقال تجربیات هنرمندان صنعتگر و تلاش برای رفع عیب از آثار تولیدی آنها است که تلاش می‌شود کمیت و کیفیت آنها نیز افزایش یابد.

او خاطرنشان کرد: هنرمندان صنعتگر با محدودیت‌های کاری خود، تمام تلاش‌شان را برای فراهم آوردن تولیدات و محصولات صنایع‌دستی به‌کار می‌برند و نیاز است که مورد حمایت قرار بگیرند.

به گفته پودینه‌واحد، این جشنواره با برنامه‌های شاد و متنوع از جمله شاهنامه‌خوانی، تئاتر، طنز، سرود، رقص‌شمشیر، موسیقی محلی و بازی‌های بومی محلی در کنار غرفه‌های صنایع‌دستی و محصولات غذایی اجرا شد.

او در پایان از استقبال بی‌نظیر مردم و مسئولین از بازدید نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112201361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha