افتتاح ۲ کارگاه صنایع‌دستی در بندر گز گلستان همزمان با دهه فجر

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از افتتاح ۲ کارگاه صنایع‌دستی در گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان بندر گز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: این ۲ کارگاه صنایع‌دستی با حضور معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جمعی از مسئولان و فعالان صنایع‌دستی در رشته‌های سفال و سرامیک و رودوزی های سنتی در شهر نوکنده شهرستان بندر گز افتتاح شدند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان خاطرنشان کرد: این دو کارگاه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و زمینه اشتغال ۱۸ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم می‌سازد.

او با اشاره به تشریح پروژه‌های افتتاح‌ شده بیان کرد: پروژه نخست کارگاه سرامیک و زیر لعابی با مدیریت ملیکا حاجیلری بود که با حجم سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد ریال افتتاح و زمینه اشتغال برای ۴ نفر را ایجاد کرده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: پروژه دوم نیز کارگاه صنایع‌دستی و شرکت بازرگانی ترمه خاتون با مدیریت زهرا منوچهری بود که با حجم سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد ریال افتتاح و زمینه اشتغال‌زایی برای ۱۴ نفر را ایجاد کرده است.

او گفت: هدف از ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی، رونق بازار اشتغال و ارتقای کمی و کیفی تولیدات صنایع‌دستی در استان است تا این دسته از تولیدات بدون واسطه به دست مشتری رسیده و جایگزین محصولات ماشینی و وارداتی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha