رشد ۵۲ درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور در ۱۰ ماهه امسال/ برپایی ۵۰ برنامه تخصصی در نمایشگاه گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از رشد ۵۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان صبح امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که با حضور رئیس‌جمهوری، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲ درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری کشور افزود: نمایشگاه امسال در مساحتی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع و در ۲۰ سالن برگزار می‌شود که این نمایشگاه امسال در مراسم افتتاحیه میزبان رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله دکتر رئیسی و نیز دبیرکل سازمان جهانی گردشگری است.

او افزود: ۵۰ برنامه تخصصی برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده و هم زمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، ۲۰ اینفلوئنسر به‌منظور تولید محتوا در حوزه گردشگری وارد کشور شده‌اند.

شالبافیان با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه ۱۳۰۰ متر مربع فضا به حوزه گردشگری اختصاص پیدا کرده و ۷۰ بیمارستان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود به حضور کشورهای خارجی در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ۱۲ کشور در این نمایشگاه صاحب غرفه هستند و این درحالی است که ۱۳ هیئت خارجی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند  و ۶۸ غرفه از کشورهای مختلف نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه دارد و در این دولت  ۱۶۰۷ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

او گفت: این در حالی است که هم‌زمان با برپایی نمایشگاه گردشگری تهران، ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با همکاری استانداری‌ها تدوین شده است.

شالبافیان به توجه رئیس ‌جمهوری به حوزه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: ۱۳ طرح تحولی در دولت سیزدهم احصا شده که این ۱۳ طرح محتوایی با نظارت مستقیم رئیس‌جمهوری انتخاب شده و یکی از این ۱۳ طرح، محور جذب گردشگر خارجی به کشور است.

معاون گردشگری کشور در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: همچنین در دولت سیزدهم ۵۰ پروژه بزرگ‌مقیاس در حوزه گردشگری شناسایی و مشکلات آن‌ها برطرف شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha