رشد سه برابری شاخص‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان تربت حیدریه 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه گفت: در راستای توجه ویژه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری ، با حمایتهای دولت  شاخص های این حوزه در شهرستان رشد سه برابری داشته است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی علی اکبر کی‌پور افزود: تا قبل از این دولت در شهرستان دو واحد اقامتی وجود داشت که در این دولت ۱۴ اقامتگاه بومگردی و اقامتگاه سنتی ایجاد شد و یکی از معضلات و نیازهای اصلی شهرستان درزمینه اقامتی ، تا حدودی با احداث این واحدها بر طرف شد.

فرماندار و رئیس کارگروه گردشگری شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: برای نخستین بار در این دولت ۱۲ بنای تاریخی شهرستان مرمت، ساماندهی و به آن‌ها کاربری‌های فرهنگی و گردشگری اختصاص یافته است.

کی پور تاکید کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی تعلق گرفته است.

او افزود: در همین مدت سه خانه صنایع‌دستی با هدف آموزش، تولید و عرضه صنایع دستی در سطح شهرستان ایجاد شده است.

هم‌چنین علی محمدی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه گفت: از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های این اداره، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجمن‌های میراث فرهنگی بود که در همین راستا تعداد شش اثر تاریخی با مشارکت مردمی و بخش خصوصی مرمت و احیا شد. 

محمدی افزود: هم‌چنین در این مدت سه موزه تخصصی و شاخص در شهرستان ایجاد شده است. 

او ادامه داد: توجه به زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه در روستاها و تجهیز مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی از دیگر اقدامات این اداره است.

محمدی گفت: رشد ۱۰ برابری تورهای گردشگری تخصصی و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه‌ها از دیگر اقدامات مثبت این اداره با هدف معرفی شایسته پتانسیل‌های گردشگری شهرستان در سطح ملی و بین المللی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha