کتاب «مینیاتور شمال» در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رونمایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار کرد: کتاب مینیاتور شمال در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران، رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی عصر روز گذشته دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ با اعلام خبر فوق گفت: کتاب مینیاتور شمال با محتوای گردشگری ریلی نوشته عباس مهدوی رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: در این کتاب وزین جاذبه‌های گردشگری و رویدادهای پر رمز و راز این مسیر ریلی،  وقایع و جاذبه‌هایی که با راه آهن شمال پیوند خورده و درطول مسیر از پنجره قطار قابل مشاهده است، روایت شده است.

ایزدی با بیان اینکه گردشگری ریلی تنها به مجموعه گردش‌هایی است که در آن قطار و راه‌آهن فقط وسیله حمل و نقل است، خلاصه نمی‌شود؛ گفت: فرهنگ و تاثیرات اجتماعی شکل گرفته و هرچه به خط آهن، ایستگاه، تجهیزات و قطار مربوط می‌شود، موضوع اصلی گردشگری ریلی است.

او با اشاره به راه‌اندازی پایگاه استانی میراث جهانی راه‌آهن ایران در سال جاری افزود: راه‌آهن شمال سومین اثر مازندران است که در لیست آثاری جهانی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطرنشان کرد: وجود پایگاه‌ استانی میراث جهانی راه‌آهن ایران بیشتر جنبه پژوهشی دارد و حفظ، احیا و بازآفرینی این شاهکار و دست ساخته بشری از مهم‌ترین اهداف آن شمرده می‌شود.

او از افتتاح موزه در کنار این پایگاه در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: امیدواریم شاهد رونق گردشگری ریلی در راه‌آهن شمال و تحقق اهداف مهم تعریف شده در این خصوص باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha