برپایی غرفه میز گردشگری دریایی هرمزگان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: غرفه میز گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته برپا شده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان، محمد محسنی روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: هرمزگان قطب بزرگ و مهم اقتصاد دریا پایه است و دارای ۱۴ جزیره کوچک و بزرگ، ۴۰ درصد ساحل ایران و ۱۴ شهر ساحلی و تنها استانی است که متصل به سه آب مهم خلیج‌فارس، دریای عمان و اقیانوس هند است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: به‌واسطه ظرفیت و مزیت غالب، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میز تخصصی گردشگری دریایی را به مرکزیت هرمزگان راه‌اندازی کرده که این میز تخصصی با کمک اساتید و خبرگان در حوزه دریا، چالش‌های کلیدی در توسعه گردشگری دریایی را بررسی می‌کند.

او ادامه داد: بر همین اساس غرفه میز تخصصی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی در سالن ۸ و ۹ در محل نمایشگاه های بین المللی تهران، عملکرد یک سال گذشته خود را در استان هرمزگان به نمایش درآورده است.

محسنی افزود: در یک سال اخیر به‌صورت مستمر دوره‌های آموزشی گردشگری دریایی در بندرعباس شده و در سایر شهرها نیز در حال تعریف است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: در بحث محتوایی، جلسات مختلفی برگزارشده و در حوزه فرهنگی نیز جشنواره‌هایی با محوریت دریا شامل جشنواره فرهنگی گردشگری خواجه عطا برگزارشده است.

او در خصوص ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحل گفت: تفاهم‌نامه ایجاد سه مارینا در جزیره هرمز و بندرعباس،  ایجاد زیرساخت‌های گردشگری شامل کمپینگ، آب‌رسانی، برق‌رسانی و ... در جزایر، شهرها و روستاهای ساحلی، شناسایی سایت‌های پروازی در سواحل استان ازجمله اقدامات این اداره‌کل در حوزه زیرساخت‌های گردشگری دریایی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha