بررسی بازاریابی و جذب گردشگر خارجی در دومین روز نمایشگاه با حضور ۹ مهمان/ از ارائه راهکار برای بازاریابی ۳۶۰ درجه تا تامین نقدینگی از طریق کرادفاندینگ

پنل تخصصی بازاریابی و جذب گردشگر خارجی (TMTalk) با حضور ۹ مهمان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، دومین روز پنل تخصصی بازاریابی و جذب گردشگر خارجی (TMTalk) در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تهران با رویکرد گفت‌وگو محور از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در طبقه دوم سالن ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. 

آرش سروری مجری و تهیه‌کننده این رویداد با ۹ مهمان خود مسلم شجاعی سرپرست دفتر بازاریابی و گردشگری خارجی، حمزه آزاد بنیانگذار و مدیرعامل میوگیمز ترکیه درباره استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و متاورس در جذب توریست و گردشگری، نفیسه صادقی رییس هیت مدیره کندل و مشاور بیزینس درباره روش‌های تامین مالی در گردشگری، بابک سهرابی بنیانگذار و مدیرعامل جاجیگا درباره بررسی پتانسیل‌ها و فرصت‌های موجود در بوم‌گردی‌ها، اشکان بروج بنیان‌گذار رسانه قطب‌نما، مدرس و مشاوره بازاریابی و توسعه کسب‌وکارهای گردشگری و هتلداری درباره بازاریابی دیجیتال و ۳۶۰ درجه برای مقاصد گردشگری، محمد شیرکوند بناینگذار و مدیرعامل شرکت Go persis درباره لزوم تغییر رویکرد صنعت گردشگری در مقصدسازی و تجربه مقصد، سامان میرخانی درباره مدیر ارشد فنی سفردات کام و پارس دی‌جی‌اس، محمد باروتی‌ها مدیرعامل شرکت سفربازی درباره تجربه سفر بازی و بهاره شریفیون مدیرعامل هلدینگ سپاس درباره تجربه سپاس در گردشگری به گفت‌وگو پرداخت. 

کرادفاندینگ راهکاری برای تامین نقدینگی شرکت‌های کوچک گردشگری

نفیسه صادقی استفاده از سکوهای تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) را برای بیزینس شرکت‌های کوچک گردشگری که نیاز به تامین نقدینگی دارند، مفید دانست و افزود: این مدل که روشی نوین در ایران است برای بیزینس‌های کوچک در حوزه گردشگری می‌تواند جذاب باشد. 

او با اشاره به اینکه مجوزهای سکوهای کرادفاندینگ از سوی فرابورس صادر می‌شود، ادامه داد: شرکت‌های حقوقی با ارائه طرح و واریز ده درصد سرمایه مورد نیاز می‌توانند ما بقی سرمایه مورد نیاز را از افراد اخد و به آن‌ها سود پرداخت کنند. 

۵هزار اقامتگاه در جاجیگا از مردم نمره ممتاز گرفته‌اند

بابک سهرابی بنیانگذار و مدیرعامل جاجیگا به حضور ۲۰هزار اقامتگاه در ۴۰۰ مقصد در جاجیگا اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد ۴هزار تا ۵هزار اقامتگاه ممتاز هستند و به تایید گردشگران رسیده‌اند. 

بنیانگذار و مدیرعامل جاجیگا ظرفیت اقامتی از طریق جاجیگا را هر شب حدود ۱۰۰هزار تا ۱۳۰هزار نفر اعلام‌کرد. 

او با بیان اینکه سرمایه چالش اصلی در این حوزه نیست این موضوع را مورد تاکید قرار داد که افراد خلاق و دغدغه‌مند در این حوزه موفق می‌شوند. 

چگونه پلن بازاریابی ۳۶۰ داشته باشیم؟ 

همچنین اشکان بروج بنیان‌گذار رسانه قطب‌نما، درباره بازاریابی دیجیتال و ۳۶۰ درجه برای مقاصد گردشگری به تحلیل شرایط و ارائه راهکار پرداخت. 

او بر اهمیت برنامه و نقشه راه تاکید کرد و گفت: اکثر شرکت‌های گردشگری فاقد استراتژی بازاریابی، برندینگ و مدیریت هستند. 

بروج در توضیح بازاریابی ۳۶۰ درجه سه گام نخست را شناخت و تحلیل نیازها و علایق مشتری، شناخت سازمان و پیدا کردن ویژگی منحصربه‌فرد برای سازمان عنوان کرد و افزود: در ادامه مجهز شدن به این سه ابزار کانال‌های ارتباط با مشتری شکل می‌گیرد و ۳۶۰ درجه به معنای حضور در همه جا برای ساخت حلقه روابط است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha