نمایشگاه گردشگری تابلویی از ظرفیت های گردشگری کشور است

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: عشایر قشر محروم جامعه هستند و نیاز به حمایت دارند تا در بازارهای مقطعی و دائمی حضور پیدا کنند. وقتی این بازار را داشته باشند به سمت تولید پیش می روند.

سعید ابیت گنجه رئیس اداره امور عشایر استان قزوین در گفت وگو با ستاد خبری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت : یکی از برنامه هایی که اداره امور عشایر برای تنوع بخشی به اقتصاد عشایر دارد، بحث گردشگری و صنایع دستی استان است. فاز اول مطالعات گردشگری و صنایع دستی در استان قزوین انجام شده است. میرات ملموس خود را شناسایی کردیم. در فاز دوم به دنبال این هستیم که به اینها هویت بدیم. بازاریابی انجام شود و به صورت اقتصادی انجام بدهیم.

او در ادامه درباره طراحی خاص غرفه استان قزوین در نمایشگاه بیان کرد: قزوین سابقه تاریخی طولانی دارد و نباید غیر از این باشد. در طراحی غرفه از المان های معماری استان الهام گرفته ‌شده است.

ابیت توضیح داد:  اولین بار است این کار را کردیم؛ سال گذشته عشایر را آوردیم و امسال از حضور متخصصان بهره گرفتیم. نمایشگاه برای ما به نوعی دروازه ورود است.

او در خصوص تاثیرگذاری نمایشگاه در زمینه ترویج و رونق گردشگری استان قزوین خاطر نشان کرد : این نمایشگاه مثل تابلویی از تمام ظرفیت های گردشگری استان ها و کشور ایران است و قطعا بستر مناسبی برای معرفی هنرها و قطب های گردشگری استان ها است.  این نمایشگاه بسیار کار ارزشمندی است.

او  تاکید کرد : عشایر قشر محروم جامعه هستند و نیاز به حمایت دارند تا در بازارهای مقطعی و دائمی حضور پیدا کنند. وقتی این بازار را داشته باشند به سمت تولید پیش می روند. عشایر در زمینه عرضه محصولاتشان  مشکل دارند. وقتی دلال ها به میان می آیند و عشایر نفعی نمی برند.

ابیت افزود : در غرفه استان قزوین در نمایشگاه، صنایع دستی استان در معرض نمایش قرار داده شده است. بخشی هم به عشایر اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha