توسعه گردشگری کشاورزی نقطه عطفی در رونق گردشگری البرز/ هدفگذاری برای توسعه بوم‌گردی در استان

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز گفت: توسعه گردشگری کشاورزی نقطه عطفی در رونق گردشگری استان البرز است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز فرشاد قدوسی روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲با حضور در پاویون استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با اشاره به جانمایی و فضای مناسب غرفه استان البرز اظهار کرد: استان البرز از لحاظ گردشگری و صنایع‌دستی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها می‌تواند به رونق اقتصادی این استان کمک کند. 

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز با بیان اینکه گردشگری طبیعی، روستایی و کشاورزی در استان البرز از قابلیت‌های ویژه‌ای برخورداراست، اظهار کرد: پس زمینه غرفه استان البرز در سال جاری کاملا متناسب با این ظرفیت‌هاست و این اقدام توسط دست اندرکاران بسیار قابل تقدیر است. 

قدوسی با بیان اینکه استان البرز به واسطه نزدیکی به تهران از لحاظ گردشگری مورد توجه پایتخت نشینان و سایر اقشار است، افزود: توسعه گردشگری کشاوری نقطه عطفی در این حوزه است. استان البرز با دارا بودن زمین‌های کشاورزی و جغرافیای خاص که در شهرستان‌های مختلف از جمله اشتهارد تا محور کرج چالوس و طالقان و… متنوع و متفاوت است می‌تواند توفیقات زیادی در این زمینه داشته باشد. 

او با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در توسعه گردشگری استان اظهار کرد: گردشگری سلامت نیز یکی از پتانسیل‌های این استان است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. 

قدوسی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری برای برگزاری تورهای روستاگردی و بومگردی با کمک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان صورت گرفته و توجه ویژه‌ای به این بخش وجود دارد و به خصوص از سرمایه‌گذاری در این بخش به صورت جدی حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha