نمایشگاه بستر مناسبی برای شناساندن هنرهای از یاد رفته

مواد اولیه ملیله کاری نقره است و کاملا کار دست است. از هنرهای اصیل و قدیمی استان زنجان است که در اصفهان و تبریز هم به این رشته می پردازند.

یلدا تقی پور کاظمی، ملیله کار زنجانی که در هفدهمین جشنواره بین المللی گردشگری در غرفه استان زنجان به معرفی و عرضه هنردست خود می پردازد، درباره این رشته از صنایع دستی به خبرنگار میراث آریا گفت: مواد اولیه ملیله کاری نقره است و کاملا کار دست است. از هنرهای اصیل و قدیمی استان زنجان است که در اصفهان و تبریز هم به این رشته می پردازند.

او افزود: طراحی و ریزه کاری های این رشته تماما با دست انجام می شود به دلیل دستمزد ساخت بالا و قیمت مواد اولیه، کار قیمتی است. در استان زنجان معمولا برای صادرات ساخته می شود.

کاظمی تاکید کرد:  با حضور در نمایشگاه گردشگری می خواهیم این هنر اصیل زنجان را به مردم کشورمان و مردم دنیا معرفی کنیم.

او افزود: در دوره های قبلی هم در نمایشگاه حضور داشتم. این حضور در نمایشگاه های گردشگری تاثیربسیاری در شناساندن این هنر داشته است. اوایل اصلا کسی نمی دانست هنر ملیله چیست. اما وقتی از نزدیک این کار را دیدند و شاهد ساخت آن بودند به اهمیت و ارزش آن پی بردند.

این هنرمند زنجانی بیان کرد : ملیله، مس و چاقو سازی از هنرهای اصیل و شاخص استان زنجان است. ملیله در قالب ظروف و تابلوهای خاص کار می شود.

او تاکید کرد : در سال هایی که کار کرده ام مشتری های خاص خودم را از بین تجار، پزشکان و مهندس ها داشته ام.

کاظمی در پایان گفت : در طول  سالیانی که ملیله کاری کرده ام  در نمایشگاه های مختلف حضور پیدا کردم   و تلاش کردم هنرشهرم را به دنیا بشناسانم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha