شعار گردشگری سبز در غرفه استان البرز مشهود است/ ظرفیت‌های بی‌بدیل البرز در توسعه گردشگری سلامت با رویکرد طب ایرانی 

دبیر کمیته گردشگری طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه البرز اولین مرکز سلامتکده طب ایرانی را در سال ۹۴ ایجاد کرده است، گفت: گردشگری طب سنتی ایرانی البرز در البرز از جایگاه ویژه ای برخوردار است که به دلیل اقلیم متنوع و وجود گیاهان مختلف دارویی است که ظرفیت بالایی برای توسعه دارد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، دکتر محمد پناهی روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از غرفه استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته بسیار پر شور است، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه امسال از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته و می توانیم جهش ملموسی را در این حوزه در اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشاهده کنیم.

دبیر کمیته گردشگری طب ایرانی وزارت بهداشت و مشاور عالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در حوزه سلامت در ادامه با اشاره به فضا سبز محور استان البرز اظهار کرد: در غرفه استان البرز نیز معنای واقعی گردشگری سبز را می‌توانیم حس کنیم چراکه غرفه زیبای استان «سبز محور» بودن را نشان می دهد و این جدیت مدیر کل و مجموعه گردشگری البرز برای توسعه گردشگری سبز نشان می‌دهد.

پناهی با بیان اینکه حوزه گردشگری شاخه‌های متنوعی دارد، افزود: گردشگری زیارت، گردشگری علمی، گردشگری طبیعت و گردشگری سلامت نیز دیگر شاخه‌های این صنعت است.

دبیر کمیته گردشگری طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه استان البرز به دلیل داشتن اقلیم های متنوعی از جمله کویر، جنگل و دریاچه می‌طلبد در حوزه گردشگری سلامت بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: از سه بخش سلامت شامل گردشگری پزشکی، گردشگری طبیعت درمانی و گردشگری تندرستی، البرز در دو حوزه گردشگری این ظرفیت را دارد که یکی از برندهای اصلی این بخش‌ها در کشور باشد.

پناهی اضافه کرد: گردشگری طبیعت درمانی و تندرستی جزء محور های اصلی است که در کنار این موضوع البرز ظرفیت‌های خوبی در حوزه درمان دارد و می‌تواند بخش گردشگری پزشکی را هم راستای گردشگری تندرستی توسعه دهد.

او با اشاره به اینکه استان البرز در چند سال اخیر در حوزه گردشگری پزشکی رشد خوبی داشته است، افزود: در بخش طب سنتی در استان نیز ظرفیت‌های خوبی داریم چرا که سلامتکده‌های طب تخصصی طب ایرانی در استان رواج یافته است.

مشاور عالی مدیرکل گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اعلام اینکه که البرز اولین مرکز سلامتکده طب سنتی را در سال ۹۴ ایجاد کرده است، عنوان کرد: حوزه گردشگری طب سنتی البرز به دلیل اقلیم متنوع، جایگاه ویژه‌ای دارد و این نیز وجود تنوع گیاهان دارویی است که یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل استان برای توسعه گیاهان دارویی است.

پناهی با تاکید براینکه به دلیل تنوع گیاهی برخی از افراد سودجو که تخصصی در زمینه طب سنتی ندارند وارد این کار شده و چالش هایی دراین حوزه ایجاد کرده‌اند، گفت: طب سنتی را باید به دست متخصصان و پزشکان داد تا به عنوان پرچم داران حوزه سلامت نقش خود را ایفا کنند.

او اضافه کرد: به مردم باید این آگاهی را داد تا مراکز غیر رسمی را بشناسند چراکه این حوزه تخصصی و با سلامت مردم در ارتباط است و مردم باید هشیار باشند تا مراکز غیر رسمی را به عنوان مراکز سلامت انتخاب نکنند.

پناهی دبیر کمیته گردشگری طب ایرانی وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه مراکزی که داروهای طب سنتی را ارائه می‌دهند فقط سلامتکده‌های تخصصی طب سنتی هستند، گفت: سایر مراکز از جمله عطاری‌ها مراکزی نیستند که مجوز ارائه داروی طب سنتی داشته باشند و عرضه دارو در این مراکز تخلف است و عطاری‌ها صرفا محل فروش عرقیجات است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha