ضرورت معرفی مزیت‌های دیدنی و تمدنی کشور به دنیا و اطمینان‌بخشی برای شرایط امن میزبانی/ برای حمایت از استان‌های دارای ظرفیت بالای گردشگری آمادگی داریم 

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه باید به دنیا اطمینان دهیم شرایط ایران برای میزبانی از گردشگران خارجی امن است، ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری نیاز به حمایت مستقیم حاکمیتی دارد و برای حمایت ویژه از استان‌هایی که دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری هستند، آمادگی داریم.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، ، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع‌ وابسته با همراهی علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور از غرفه‌های مختلف این رویداد بین‌المللی بازدید کرد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، برگزاری نمایشگاه گردشگری را رویدادی بزرگ در سطح ملی و بین‌المللی برای به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های گردشگری عنوان کرد و افزود: مجموعه هیئت دولت نیز از ظرفیت‌های حوزه گردشگری در راستای رونق اقتصادی کشور استفاده می‌کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری حمایت از بخش خصوصی را از طریق ارائه تسهیلات به‌منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری حائز اهمیت عنوان کرد که باید به‌طور جدی مورد پیگیری قرار بگیرد.

منصوری با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های گردشگری نیازمند حمایت مستقیم حاکمیتی است برای حمایت و ارائه تسهیلات به استان‌های که ظرفیت بالاتری در حوزه گردشگری دارند اعلام آمادگی کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری به لغو روادید یک طرفه ایران با ۳۳ کشور در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: ایران ظرفیت‌ بالایی در جاذبه‌های گردشگری و تاریخی دارد و امن است، باید به دنیا اطمینان دهیم که شرایط میزبانی را داریم.

او با اشاره به اهمیت معرفی مزیت چهارفصل بودن ایران و  حوزه‌های متعدد گردشگری به دنیا، ادامه داد: همچنین ایران به لحاظ تمدنی و تعداد آثار تاریخی جزو کشورهای برتر دنیا است که این ظرفیت‌های متعدد جمع شده در میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را باید به دنیا معرفی کنیم.

تماشای بخشی از پرفورمنس مشاهیر همدان، المان مجموعه غارهای تاریخی لرستان، گفت‌وگو با سفالگران حاضر در غرفه لالجین شهر جهانی سفال، پیکر تراشان  حاضر در غرفه شهر ملایر، حضور در غرفه استان‌های  زنجان، خوزستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، میزهای تخصصی گردشگری از جمله بخش‌های بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع‌ وابسته بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha